donderdag 14 februari 2013

DIEPVRIES LIJST



Aan mijn diepvries hangt een lijst, met daarop wat er per lade in mijn diepvries ligt. In een ver verleden ging 2 x per jaar de diepvries op de  ontdooi stand en werd hij schoongemaakt. Het ergste van dit klusje was dat er ook een aantal producten de kliko  (afvalbak) in gingen. Vriesbrand, producten ver/ heel ver over de datum. WAT ZONDE!
De oplossing; een diepvrieslijst. Per lade zie ik op de lijst wat er in zit met keurig hoeveel van elk. Heb ik wat nodig uit de vriezer dan streep ik het af op de lijst. Stop ik er wat in dan schrijf ik het erbij.  Af en toe even een nieuw frisse lijst typen als het wat onoverzichtelijk dreigt te worden. Datums zet ik er niet op, ik laat geen vlees of andere producten langer dan 2-3 maanden in de vriezer liggen (1 uitzondering - eigen kweek- ingevroren kruiden liggen tot 1 jaar in de vriezer)
Vandaag maak ik maar weer eens een nieuw lijst. Typen- printen en met magneten weer aan de diepvriesdeur  hangen. Weer een klusje klaar. Hieronder voorbeeld wat er in lade 5 zit.


Lade 5

Bamischijven 7 stuks
1 zakje geraspte kaas
4 stroganoff schijven
Kipbraadlapjes 1 pond
Pepersaus 1 bakje
Rundergehakt 1 pond 5x
Zakje gesneden ui
3 x 2 duivenborstfilets
4 spaanse pepers
200 gram casseler in blokjes
1 vierkante bak gele deksel erwtensoep

1 vierkante bak rode  deksel bobotie
Zakje gekookte rijst 2 x
1 vierkante bak blauwe  deksel spaghetti saus
3 halve paprika’s r/g/g
Soepgroente- peterselie/maggiplant (sept.2012)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen