vrijdag 1 februari 2013

HEIMAT

Vandaag, vrijdag nog maar een blog.

Ik ben net terug van boodschappen doen in Duitsland.
Als grensganger heb je het voordeel dat je af en toe een 'uitstapje' kunt maken voor de boodschappen in Duitsland. Veel artikelen zijn daar goedkoper;

Drank
Melk
Vlees
Frisdrank

en waarschijnlijk nog wel veel meer artikelen die ik nu even niet weet op te noemen.

Wat heb ik betaald in Duitsland waarvan ik zeker weet dat het goedkoper is:

 
artikelAH Aldi NederlandAldi Duitsland
     
Alufolie 1,791,45
Rode halfzoete wijn3,99  1,49
Witte zoet wijn3,99 2,391,69
Ananas stukjes 560 gram  0,790,65
Melk 2 ltr     1,292 ltr                  1,29?1,08
3 rode paprika's         2 stuks 0,990,99
taartbodem1,50  0,89
hard broodje 1x0,22  0,13
coca cola 1,25 ltr0,99ltr 0,99
penne pasta  0,590,49


Tja het scheelt iets en alle beetjes helpen.

Ook hebben ze bij de Aldi in Duitsland ook een aantal producten die je hier niet (?) hebt.
Ovenkaas. Kaas in een ronde platte bak, dit zet je in de oven (magnetron). Warm opdienen met stokbrood of van die tapas broodjes (ik weet niet hoe die dingen heten). Ze hebben diverse smaken, kaas met kruiden, kaas met paprika, kaas met zalm, kaas met ham. Keuze genoeg. Wel jammer van alle E-nummers en overige ingredienten die ik liever niet eet maar ik weet nog niet hoe ik dit zelf kan maken.
Ik zoek in iedergeval de ovenkaas uit met het minste aan 'vreemde' ingredienten. (de bio dus)

Btw in Duitsland hebben ze veel meer bio producten in het schap staan dan hier in Nederland en veel goedkoper. Voor 1 kg. bio bananen heb ik € 1,49 betaald.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen