maandag 18 februari 2013

HUISHOUDBEURS

Zondag ben ik samen met mijn zusje naar de huishoudbeurs geweest. WAT EEN ERVARING! Ik was er in mijn hele leventje nog nooit geweest dus ……. Met de trein (lang leve Kruidvat kaartjes) en via Nivea.nl  2 kaartjes voor de prijs van 1. Ik heb nog ff op marktplaats gekeken of er nog kaartjes te koop waren maar….. niets op dat moment of niet in de buurt te koop. Totale kosten treinkaartje en entree:
€ 9,50 + € 13,99 samen € 23,49
Met het schoolreisjes gevoel zaterdag avond vroeg naar bed gegaan. Had ik beter niet kunnen doen want ik heb geen oog dichtgedaan. Zondag op tijd op;  8:00 uur. Manlief heeft lekker brood gesmeerd en koffie gezet (de lieverd). Met de fiets naar het station en 9:00 uur samen met zusje vertrokken. Na een enerverende reis op station Amsterdam-Rai uitgestapt en toen richting Huishoudbeurs. Met de waarschuwing van manlief nog in het achterhoofd ‘schat koop je geen onzinnige dingen’ zijn we de beurs opgestoven. Het 1e gratis artikel werd ons al in de handen gedrukt, vaatwastabletten van Lidl. Hiep hoi, die gebruik ik toch altijd al. Bij de Blokker hebben we een shopper op wielen gekocht a € 10,00. Ik heb altijd al zo’n karretje willen hebben, lijkt me ideaal als ik ga shoppen in een grote stad, dat gesleep altijd met drinken/brood en aangekochte kleding. Terug naar de beurs……. Wat een mensen, wat een producten, wat een verkoop praatjes, wat een proeven. We hebben een heerlijke dag gehad. Wat gekocht? Ja, ook ik heb me niet (helemaal) kunnen beheersen (zie stukje jansplinterdoordewinter – vrouwen zijn niets beter Jan).
Wat heb ik gekocht:
5 kettingen
5,00
voor mijzelf
4 x milka chocolade
3,00
voor het thuisfront
1 Magic haarclip
7,50
voor dochter
refill kristalpads
10,00
voor mijzelf
1 milkshake
1,75
gewoon lekker
1 broodje kroket
3,50
om te eten
Shopper
10,00

40,75






Al met al best wel een grote uitgave echter;  de kristalpads zijn voor 2 jaar gebruik en de shopper op wielen ga ik  vaker gebruiken.  Uiteraard had ik ook het een en ander van thuis meegenomen aan eten en drinken (Hollander of niet!)  daardoor is het kopen van eten/drinken beperkt gebleven (€ 5,25).
 Ook op de hh beurs kun je onderhandelen! De haarclips waren eerst   1 voor 15,00 / 2 voor 25,00 uiteindelijk heb ik samen met me zusje 3 voor € 25,00 betaald. 1 exemplaar voor mij (cadeau voor mijn dochter) en de overige 2 heeft mijn zusje gehouden.  We zijn nog ff in de hal ‘shop till you drop’ geweest, daar stond een standwerker met een look-a-like van mijn TV Hobel  (zie archief blogje over rauwkost) De snijder + een opvangbak (die ik dan niet heb) kost € 30,00. Wat was ik blij ik heb (zonder opvangbak )€ 19,95 betaald . Mijn dag kon niet meer stuk.
Na alle andere “verlokkingen “ genegeerd te hebben; koop deze keramische pannenset, neem dit brillenpoetsmiddel, slakkencrème voor ?, draaddoorhaal apparaatje, takkenschaar, wij lijmen alles, schoenenpoetsmiddel, uw ramen blinkend schoon, pijnloos epileren, okselfris de hele dag,  zijn we aan het einde van de middag weer terug gereisd naar huis. Al met al een ervaring rijker en met de volgende conclusie;  je kunt ook leven zonder al die producten die daar aangeboden worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen