vrijdag 8 februari 2013

KRUIDEN

Deze week samen met mijn zusje een grote voorraad kruiden / specerijen gekocht.
Via internet !
Een potje met kruiden kost in de supermarkt al gauw € 1,39 voor 32 gram (in dit geval Chili poeder) er zijn goedkopere potjes (bij de Aldi en Lidl  maar ik ga voor 100% natuurlijk)
Chilipoeder kost 1,50 voor 100 gram. Snelle rekensom 32 gram kost € 0,48. Nog een voordeel, alle kruiden zijn zonder additieven en 100% natuurlijk. Met deze voorraad kan ik weer een hele tijd vooruit.
Niet alle kruiden koop ik, als het beter weer wordt dan begin ik weer met mijn eigen kruidenvoorraad te kweken. Ik kweek: bieslook, koriander, Lavas, Munt, platte peterselie, krulpeterselie, marjolein, thijm. etc
Dit kweek ik tussen mijn planten in de tuin in of in bloembakken aan de schutting. Tzt zal ik een paar foto's plaatsen.

Ik heb nu betaald:  34,23 voor het onderstaande (verzending is gratis boven € 30,00) Er gaat nog 8,50 af voor mijn zusje. Totale uitgave: €25,73


  • 2 x : Dilletoppen 50g                                        5,00 (1x voor mijn zusje)
  • 1 x : Tandoori Massala 75g                             2,99
  • 2 x : Kofta kruidenmix 50g                               5,00 (voor mij nieuw - testen dus)
  • 1 x : Cevapcici kruidenmix 100g                      2,50
  • 1 x : Citroengras / Lemongrass gemalen 100g    2,50
  • 1 x : Scherpe paprika 100g                               1,99
  • 1 x : Selderijzout 200g                                       1,75
  • 1 x : Appeltaart kruidenmix 50g                       2,50 (nooit gehad testen dus)
  • 1 x : Spaghetti Piccanti kruidenmix 100g        2,50
  • 1 x : Chili gemalen / Pilipoeder 100g               1,50
  • 1 x : Kerriepoeder Madras 100g                      2,50 (voor mijn zusje)
  • 1 x : Bruin lijnzaad 1kg                                      3,50 (voor mijn zusje)

2 opmerkingen:

  1. Zijn dit gangbare of biologische kruiden?
    En wat is de naam van de webwinkel? ( even nieuwsgierig)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de site heet gekruid.nl
      de kruiden zijn 100% natuurlijk en zonder extra additieven
      of dit dan betekent dat het biologisch is zou ik niet weten. Spit hun site door zou ik zeggen of stel hun de vraag.

      Verwijderen