woensdag 13 februari 2013

KWW Beknibbelen


Kww op het beknibbelen (kww= kieken wat ut wort)
Kww is eigenlijk niet het goede, afwachten wat het gaat worden. Wil je bezuinigen/besparen dan moet je toch wel een plan van aanpak hebben. Tja, wat ga ik dan plannen. Minder huishoudgeld uitgeven. Ik houd in een Excel document de stand bij. Alle kassabonnen bewaar ik toch altijd totdat het bedrag afgeschreven is van mijn bankrekening. Uiteraard garantie bonnen scan ik in (scheelt een hoop zoeken als je aanspraak moet maken op een garantietermijn) en het bonnetje bewaar ik in mijn boekhouding.  Conclusie tot nu toe; ik maak het bedrag op volgens het  Nibud.
Volgens het Nibud 2013


uitgave aan voeding per dag bij een 4 of meer pers. Huishouden
kind 9-13 jaar
3,52

man 14-65
4,51

man 14-65
4,51

vrouw 14-65
4,16

vrouw 14-65
4,16


20,86
146,02

p.dag
week
Het blijkt wel dat een aantal uitgaven per week niet bij het huishoudgeld horen. Ze vallen onder schoonmaak/wasmiddelen, persoonlijke verzorging en cadeaus.
Als ik deze bedragen eraf haal dan heb ik in week 6 – 120 euro opgemaakt. Dit is dus een besparing.
Goed bezig (?!) tot nu toe.















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen