vrijdag 1 februari 2013

Spaghetti met rauwkost


Snelle spaghetti

Eergister weinig tijd gehad om te koken. Het volgende recept heb ik van internet geplukt.
Ik mag zeggen het smaakte prima en het was zo klaar. De peterselie heb ik er niet ingedaan, ik heb geen peterselie meer in de vriezer en vers kopen is op dit moment erg duur.
Ik heb er nog wel een eigengemaakte rauwkost bijgemaakt anders is er wel heel weinig groente.
 
spaghetti0,49
knoflook (uit de vriezer) 0,05
kappertjes  (half potje)0,25
chilis ? (gekregen)0
tomatenblokjes 0,39
anjovis 1,22
totaal2,40


spitskool  halve                    0,50
winterwortel                      0,25
halve komkommer             0,50
2 eetlepels mayonaise          0,10
blikje ananas                       0,59
kruidenzout                        0,05
1 ui0,10
totaal2,09



De rauwkost weegt ongeveer 750- 1000 gram. Hier kun je zeker 2-3 dagen van eten.

De rauwkost snij ik met een 'snij apparaat' die op warenmarkten wel eens te koop zijn. Er staan dan van die handige mannen die met zo'n mes allerhande groentes/fruit te snijden. Ik heb mijn apparaat in Duitsland gekocht, toendertijd heb ik € 19,95 betaald, er zitten diverse inzetstukken bij voor blokjes/reepjes/plakjes en plakken. En een vingerbescherming.  De investering is het dubbel en dwars waard. Een kg rauwkost kost bij de groenteman al gauw € 10,00-11,00.
Mijn rauwkost kost € 2,09! Ik maak rauwkosten voor  bij het eten / verjaardagen / bbq partijen / mijn moeder etc.
Niet voor de verkoop, daar begin ik niet aan, alleen voor 'eigen' .

Snelle spaghetti
1 pak spaghetti
4-5 ansjovisjes (pot of blikje)
2 teentjes knoflook
2-3 lepels kappertjes
Paar gedroogde chilis naar smaak (hoe meer hoe scherper)
Blikje tomatenblokjes
Platte peterselie
Olie
Eventueel zwarte olijven
Zout en peper

Kook tijdens de saus maken de spaghetti gaar.

Bak de ansjovis in de olie. Voeg de teentjes knoflook toe.
Voeg de tomatenblokjes toe. Voeg de chili’s toe.
Meng de gare spaghetti met het vis-tomaat mengsel.
Strooi er fijngehakte platte peterselie over.
Eventueel fijngehakte olijven toevoegen.
Eventueel nog zout en peper toevoegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen