woensdag 13 maart 2013

Bietenrecept

bietensalade
bieten gekookt
1 pond
0,45
bio
zilveruitjes
2 eetlepels
0,05
bosuitjes
2 stuks
0,15
bio
augurken
2 stuks
0,15
mayonaise
1-2 eetlepels
0,10
0,90
(2-3pers.)
 
Bewerking:
Snij de gekookte bieten in blokjes.
Snij de zilveruitjes doormidden.
Snij de augurk in blokjes.
Snij de bos ui in ringetjes.
Schep biet, ui, augurk en mayonaise door elkaar en strooi de bosui eroverheen.
Wil je geen mayonaise dan kun je ook een dressing maken van olie, azijn, suiker (of honing) en mosterd.
Bieten; Ik koop biologisch bieten of ze zitten in soms in de Groentetas. Dit is een groente abonnement van de v ita. Deze tas koop ik iedere week bij mijn groenteman. De inhoud van de tas is biologisch of biologisch dynamisch (verschil weet ik ff niet - staat wel ergens op internet- schaam schaam zou ik toch eigenlijk wel moeten weten) De groentes uit deze tas smaken veel beter dan de 'supermarkt' groente.
In het voorjaar / zomer / najaar verbouw ik zelf mijn groente en aardappels in een volkstuin. Ook biologisch!
Ik gebruik geen bestrijdingsmiddelen en de mest stoffen die op het landje gaan zijn ook biologisch.
Over mijn volkstuin heb ik het nog wel als het seizoen begint (daar ziet het nu nog niet naar uit met al die sneeuw en kou)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten