vrijdag 1 maart 2013

GAS EN ELEKTRA en DE WAS

Vandaag maar weer eens de meterstand bijgewerkt. Gas is 80 m3, in vergelijk met vorige week (51 m3) een tegenvaller. Ik ben eens even aan het denken geweest hoe dit nu kan. Ik ben eruit. Dochterlief gaat 's avonds later naar bed dan manlief en Ernie en vergeet nogal een de verwarming laag te zetten of ze zet de verwarming voor 's nachts op 17!!! graden. Uiteraard hebben we haar even duidelijk gemaakt dat dit niet hoeft, terugzetten op 15 graden is voldoende.

Elektra is van 86 Kwh naar 81 Kwh gegaan. Oorzaak, ik droog alles buiten. Het is nu niet bepaald het ideale weer om buiten te drogen. Soms hangt de was wel een dag of 2-3 (onder een afdak - dus het regent nooit nat) en is dan nog niet helemaal droog.
Geen ramp, haal je het dan naar binnen en je hang het even in de kamer dan is het zo droog en het ruikt heerlijk buitenfris! Opvouwen - strijken is bijna niet nodig - en weer klaar.

Het hele was-verhaal heb ik bij diverse blogs gevolgd, inderdaad ik ga ook eens nadenken over wat je allemaal moet en wilt wassen. Ik heb gelezen; de handdoek na het douchen - eigenlijk van de zotte dat je de handdoek meteen uitwast, zoals iemand al zei 'als je gedoucht hebt dan ben je toch schoon' Een waarheid als een koe. Alleen de handdoeken die zoonlief meeneemt van het voetbaldouchen die moet wel gewassen worden volgens mij dweilen ze de hele kleedkamer met die handdoek aan. Ik maak al wel onderscheid tussen wassen omdat het vuil is en wassen om op te frissen. Werkkleding en sportkleding van zoonlief 1+2 is vuil, dit moet ik echt wassen. Handdoeken, t-shirts, sokken, truien, vesten, broeken etc. die gaan in de opfriswas. Beddengoed 1 x op 60 graden, de volgende keer op 30 graden. Witte handdoeken, vaatdoeken, wit ondergoed, witte hoeslakens, slopen net wat er is gaat in de kookwas met wasmiddel en soda, goed voor de was en de machine. (doe je dit te weinig dan gaat je machine ruiken naar een "oude hond") Verder nog 1x per maand de hondedekens (4 stuks), allemaal in 1 opfriswas.

Als ik al die was-blogjes lees dan valt me op hoe druk we toch eigenlijk zijn met die was. Het lijkt wel een dagtaak (koken overigens ook)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen