vrijdag 29 maart 2013

"Heilige boontje"

Nu niet meteen denken wat is dit nou.

Er zijn boontjes die een soort van 'afbeelding' hebben. Vorig jaar kreeg ik van mijn vriendin een zakje vol met Maria boontjes. Wat Leuk!  Ieder boontje heeft een 'vlek' die lijkt op  Maria. Je moet wel wat fantasie hebben maar toch........

Vorig volkstuin jaar heb ik de boontje in de grond gezet en met smart gewacht totdat het ging groeien.
Het groeide wel, mooie groene ranken groeiden langs de tonken omhoog. Peulen kwamen eraan, maar binnenin geen boontjes met Maria.  Of de natuur heeft een loopje met me genomen of mijn boontjes zijn toch niet opgekomen. Ik had nl. ook nog andere, Kivitsbonen gepoot en snijbonen. Allemaal naast elkaar. Snijbonen hebben we genoeg gehad. Of heb ik soms de Maria boon ook door de snijbonenhandmachine gedraaid?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen