donderdag 28 maart 2013

(spaar) varekje

Het is een familie uitspraak VAREKJE ipv varken.

Bij het opruimen van de zolder vond ik nog een restant plastic varekjes in een  tas.  Ooit gekocht toen zoon 1 ging trakteren voor zijn verjaardag bij de peuterspeelzaal. (14 jaar geleden!) In de tas zitten nog diverse varekjes assortie kleuren (rood-blauw-groen-roze) Omdat ze zo klein zijn is het lastig om 1,00 euro munten of 2,00 euro munten er in te sparen. Ik ben dus maar begonnen met € 0,50 cent.

Vandaag was het varekje vol, helemaal verzadigd, helemaal stuiter rond. Ik had geen idee hoeveel er in zou zitten. Dochterlief is met een mes aan het prutsen geweest en zonder het plastic varekje te slopen heeft ze alle muntjes eruit gekregen. Geteld......... € 25,00 !!!!!

Dat weet ik dan ook weer. Het varekje weer gevuld met de muntjes. Een nieuw varekje erbij gezet en we sparen weer verder. Misschien wel alle varekjes vol, dan heb ik een leuk bedrag! Ik heb nog het een en ander aan wensen:

- vervangen van de navigatie (voor mijn man) (oude is echt stuk)
- tablet (wil ik wel graag)
- vakantie potje (hebben we allemaal wat aan)
- mobiel zoon 2
- ???????????
Eerst maar eens sparen. Een uitdaging alle varekjes vol.  Besteden komt vanzelf wel.

Waar spaar jij voor en op welke manier?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen