zaterdag 9 maart 2013

zelf maken

Wemakenalleszelf………
Ik lees mijn eigen blognaam ‘wemakenalleszelf’ Ik kom tot de ontdekking dat het op dit moment alleen het koken/bakken  wemakenalleszelf is. Ik maak heel veel zelf maar ik heb er (nog) geen foto’s bij. Het blijkt (vind ik zelf ook) het oogt wat beter met een foto, het is duidelijker en het nodigt uit.
Tja, binnenkort maar eens druk in de weer met foto’s maken van mijn wemakenalleszelf ideeën.
Wordt vervolgd!
Toch nog maar even een recept:

Kruiden aioli


4 eidooiers
2 theelepels mosterd
4 theelepels azijn
2 eetlepels honing
2 kop lichte olijfolie (geen extra vergine, anders een mengsel van groene olie met zonnebloemolie om de harde smaak van de olie iets af te zwakken, maar beter is de gewone gele olijfolie)
3 eetlepels tuinkruiden bijv. basilicum en peterselie
5 tenen knoflook
zout en peper

Met staafmixer.
 Ingrediënten in hoge beker doen en de staafmixer onder in de beker zetten. Nu schakel je de staafmixer pas in en trekt hem langzaam naar boven tot het een homogene massa is.

Lekker bij garnalen en vis of als dipje (met wortelrepen-bleekselderij-komkommer)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen