zondag 28 april 2013

bloggen

Ik blog nu al een tijdje. Ik ben nog steeds erg op mijn privacy gesteld......... dus namen, plaatsen en andere dingen die mijn identiteit prijs geven......nee dus. Wat ik wel doe is eerlijk zijn, je moet niet bloggen over iets wat niet waar is want als je liegt moet je veel onthouden. Wat eerlijk zijn betreft.... je hoeft niet alles te vermelden in je blog. Mijn hypotheek, mijn spaarrekening, wat mijn man verdient en ik verdien daar heb ik het niet over dat is prive. Wat ik wel erover kan zeggen; ik maak al jaaaaaaren een jaarbudget. Inkomen min uitgaven is + onder aan de streep. Althans zo moet het en zo doe ik dit al jaren met behulp van Ex cel. Dat 'moeten' dat is mijn streven want als het min gaat worden dan houd je dit niet lang vol en je houd je zelf voor de gek.

Wat de privacy betreft: Ik heb dan ook geen linkedin, geen facebook, geen hyves (bestaat dat nog?), geen twitter. Ik heb wel een blog en een mailadres en een hele simpele mobiele prepaid telefoon.
En ik ben HEEL tevreden.

Het bloggen vind ik leuk, niet alleen mijn eigen verhaaltjes maar ook het lezen van de verhalen van mijn medeblogsters. De lijst die ik lees wordt steeds langer. Nog ff en dan heb ik een dagtaak aan het lezen.;) Ik kan zien hoeveel mensen mijn blogje lezen, het maakt me niet uit hoeveel het er zijn, DAT het gelezen wordt dat vind ik leuk en af en toe een reactie is prettig. Gelukkig hoef ik 'modereren' niet in te schakelen, tot nu toe heb ik geen vervelende reacties gehad. Dit doe ik zelf ook niet, ik laat iedereen in zijn eigen waarde - wie ben ik om iemand 'af te zijken' . 1000 mensen 1000 meningen!

Zo genoeg geblogt ik drink nog ff koffie en ga dan douchen.(is ook af en toe nodig ;)

2 opmerkingen:

  1. Ook ik noem geen namen in mijn blog. Het is leuk om te schrijven. Vroeger had ik een dagboek en later krabbelde ik van alles in mijn agenda. Ik heb nog agenda's van de afgelopen 10 jaar en het is leuk om ze af en toe door te bladeren. Lastig vond ik het wel om iets op te zoeken. Ik krabbelde ook wel eens een recept of patroontje in een agenda en dan moest ik alles doorspitten om het terug te vinden. Een blog is dan wel makkelijker.
    Facebook heb ik wel maar niet voor iedereen zichtbaar.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/04/28/voedselbank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad recepten terugzoeken wordt makkelijker. (wel regelmatig recepten toevoegen natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen