dinsdag 23 april 2013

moestuin maandag? toch maar op dinsdag

Moestuin maandag heb ik op vele blogs voorbij zien komen. Ik had gisteren andere dingen te doen.
Vanmiddag ben ik  met het hondje naar de volkstuin gefietst. Hondje blij en ik blij. Wel een hele onderneming want het hondje wil voorop rennen! Dus goed oppassen dat hij niet in het wiel terecht komt.

In de volkstuin een klein stukje gespit (niet te veel anders wil mijn rug niet meer)
Gaas gespannen, totaal niet professioneel maar ik doe dit al jaren op 'mijn' manier en het is nog nooit omgewaaid.

Als volgt ik weef de tonken door het gaas, ik graaf 3 diepe gaten, daar gaan de helft van de lengte van de tonken in, dicht gooien en goed aanstampen. Een gedeelte vd  tonk staat in de grond, 1 meter  staat met het gaas en nog een stuk tonk boven de grond. Totale lengte gaas ca. 3,00 - 3,50 meter. Genoeg lengte om de suikerpeulen erlangs te laten groeien. Suikerpeulen gepoot en meteen met netten afgedekt want vogels zijn dol op net ontkiemde suikerpeul plantjes.

Er was nog ruimte over voor 2 rijtjes spinazie. Dit ook maar ff gezaaid. Er staat nog steeds prei op het land, 4 preien meegenomen. Die eten we vanavond.

Het hondje ligt in de mand die is k.o. en ik drink nog even lekker thee en straks nog ff koken.
Nog de was ophangen, een middag is zo om.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen