vrijdag 5 april 2013

'stroom-loos'

Grmbrrrr, donderdag geen stroom. Fiets ik naar mijn werk wordt ik al opgewacht door mijn baas.....
GEEN STROOM  ergens een storing in de straat. Onder het straatwerk - ergens in de grond.........
De graafmachines waren al druk bezig om een gat van jewelste te graven om zodoende de oorzaak op te sporen.

GEEN STROOM; geen computer, geen verlichting, geen verwarming en het allerergste geen KOFFIE

Ik ben niet naar huis gegaan/gestuurd. Ik heb het hele kantoor opgeruimd en gesopt (moet toch 1 x per jaar GOED gebeuren - tussendoor gewoon stoffen en stofzuigen - 1 x per jaar schrobben / kasten leeg pakken en alles schoonmaken )
Er zat nog warm water in de boiller dus koud poetsen hoefde niet. Na een 4 tal uurtjes was het kantoor blinkend schoon, mijn handen zagen eruit als oude rimpelige worstjes maar het had zich geloond.

Als je een stroomloze dag hebt dan wordt je je bewust hoe vanzelfsprekend we toch eigenlijk 'het hebben van stroom' vinden. Je zet de schakelaar om ...... en het werkt.
Stel je eens voor dat je een paar dagen geen stroom hebt. Je hebt allerhande tijdelijke oplossingen als, kaarsen gebruiken (heb je in ieder geval wat licht) zorgen voor een accu / batterijen (voor beter licht) Verlichting op zonne cellen.  Ergens een petrolie stel (kun je nog koken als je geen gas hebt) Een generator voor nog meer stroom.

Er zijn landen waar het heel normaal is dat er een paar uur per dag geen stroom is.
Tjonge iedere dag 24/7 stroom wat een luxe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten