donderdag 25 april 2013

Turbo ei

Bijna iedere week haal ik bij de bio eierboer een doosje eieren. Soms 10 stuks, soms 20 stuks.
Ik kan de eitjes zo halen,  deur openen, doosje volpakken en ze hebben een vogelhuisje aan de muur hangen waar je het geld afgepast in doet.

Een paar keer per jaar gaan de 'oude' kippen weg en er komen weer nieuwe kippen voor in de plaats.
De kippen beginnen  enthousiast met het leggen van eieren. Deze eerste eieren die zijn HEEL groot en vaak ook nog dubbeldooiers.
Zowel de grote eieren als de 'normale' standaard eieren kosten € 0,19 cent per stuk. Ben je dan Nederlander of niet........... Ernie neem alleen maar van die grote TURBO eieren mee. Deze eieren zijn zo groot dat het doosje niet eens dicht kan. De eierdoos zet ik dan maar met het deksel open op de bodem van mijn big-shopper en zo komen de turbo eieren heel thuis.

Ik heb een 'turbo' ei op mijn weegschaal gewogen:

90 gram

Ik heb geen flauw idee wat een 'normaal' ei weegt want die zitten niet in mijn doosje.

Ach, arme kippen als je zo'n groot ei moet leggen.........

Oh ja, ze smaken prima!

2 opmerkingen:

  1. Ach, lekker de grootste nemen is menselijk. En die kippen maar Toktokau roepen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gemiddeld weegt een ei 60 gram ;) Dus het zijn idd mega eieren ;)

    BeantwoordenVerwijderen