woensdag 15 mei 2013

all you can eat


We zijn op vakantie geweest en hadden luxe geboekt met  ‘all inclusive’ of zoals mijn kinderen zeggen ‘all you can eat’. Nu mag ik zeggen 10 dagen niet koken (all you can eat),  wassen(behalve jezelf), poetsen (alleen mijn tanden)  is me goed bevallen. Ik heb geen hekel aan koken integendeel ik kook graag  en ben altijd in voor nieuwe recepten maar nu (10 dagen) ff niet.

Maar…..

All you can eat is je bordje pakken, keuze maken en opscheppen. Voor mij en mijn huisgenoten is het ‘normaal’ opscheppen je kunt immers nadien nog een bordje volscheppen als je nog wat lust. Wat heeft mij verbaast……. Er zijn mensen die scheppen hun bord zo vol dat het er (bijna) afvalt.  Beetje raar maar goed als je geen 2e keer  kunt/wilt lopen…….. Maar dan, ze gaan zitten…… prikken een beetje verveeld in die grote berg met eten en steken een stukje in hun mond. Je ziet het gezicht vertrekken in de stand “gatver dit lust ik niet” en schuiven het bord naar het midden van de tafel en vertrekken.

Mijn mond valt open…… een bord vol eten staat daar! Ik begrijp hier helemaal niets van  wat een verspilling. Wat een idioten! (sorry) Kies dan iets wat je lust of schep een heel klein beetje op om te proeven. De hele vriendelijke (Turkse) ober ruimt het bord af en het gaat zo in de afvalbak die aan zijn vuile borden/bestek kar hangt.

Wel een leuk verhaal over ‘all you can eat’. Onze jongste zoon zit in zo’n fase dat hij meent dat hij niets lust. Om de 10 dagen vakantie toch leuk te houden hebben we hem gezegd dat hij het met het eten helemaal zelf mocht bepalen. (thuis moet hij grotendeels eten wat de pot schaft)  Wat heeft hij gegeten…………. 10 dagen patat! (met een beetje vlees)  Ik hoop dat hij nu genezen is van zijn ‘patat-kuur’.  Ik vrees van niet.

3 opmerkingen:

  1. Hahahah, 10 dagen patat. Laat je weten of het genoeg was?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Borden vol, jongens in de pubertijd eten als wolven.
      Nu thuis weer naar de orde van de dag thuis eten we weer 'normaal' aardappels/rijst/pasta enz. enz.met groente en vlees.

      Verwijderen
  2. O, hoe bekend komt me dit voor. 6 jaar geleden op Kreta. Patat bij het ontbijt, bij de lunch en bij het diner. Eigenlijk vonden we het maar niets, maar ja. Als compromis hebben we gesteld dat hij dan in ieder geval verplicht komkommer en tomaat bij de patatjes moest eten. Enne, hij eet nog steeds graag patat hoor, wees maar niet bang.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen