vrijdag 31 mei 2013

Mijn witte 'vriendin'

Mijn  witte 'vriendin' doet het niet meer. Wat een ramp.(!) Gister haalde ik haar leeg en alles was zeikenat. Weer alles er in terug gestopt en weer op afpompen en centrifugeren gezet. Natuurlijk, sukkel die ik ben erbij weggelopen. Na een kwartier weer een poging ondernomen....... nog alles zeike nat. Als ik erbij was blijven staan had ik gezien dat het ECHT niet meer werkte. Ik ben een zelfstandige vrouw, dus niet meteen man bellen. Eerst maar eens het water eruit laten lopen, onderaan zit een slangetje met een dopje...... dopje eraf en dan het water opvangen (met een dienblad - lekker plat en kan wat water op) pluizenfilter opengeschroefd om te kijken of daar wat in zat. (dan centrifugeert ze nl. ook niet) NEE.

Als het nu nog niet duidelijk is............. het gaat over de wasmachine.

Grmmbllll. Ik ga niet man bellen. Filter schoongemaakt en er weer in geschroefd. Slangetje weer dopje erop en terug op z'n plek geduwd.

Nog een keer afpompen en poging 2 om te centrifugeren. NIETS ze doet het niet. Vriendin wat maak je me nou!

Alle 'zeike' natte was eruit gehaald, dilemma;  naar mijn moeder gaan en daar centrifugeren of gewoon ophangen. Alles 'zeike' nat opgehangen, de droogmolen kiepte bijna om. Ach, het wordt vast wel droog, het zal wel een dag of 3 duren.......

Manlief kwam 's avonds thuis en heeft zich over mijn 'vriendin' ontfermt. (als je witgoed monteur bent geweest is het een koud kunstje) Conclusie; versleten koolborstels.
Is gelukkig niet het duurste qua reparatie. Op internet bij de 'koolborstel gigant' koolborstels besteld.
Ik hoop dat ze zaterdag morgen geleverd worden anders wordt het maandag.

Zucht (of moet ik zeggen gelukkig) of 2 dagen niet wassen of 4 dagen niet wassen. Het stapelt nu al op, er liggen al 3 draaien.

Wat een ellende de wasmachine stuk.

Kunnen jullie (of manlief) zelf de wasmachine repareren of moet er iemand voor komen?
Kun je zonder wasmachine....... hoe lang.......?????

6 opmerkingen:

  1. Bepaalde machines zijn feest om te repareren, als al een keer stuk gaan :)

    Nog niet meegemaakt met onze 16 jaar oude Miele mocht toch keertje voorkomen natuurlijk bij koolborstels krijgt hij fris setje maar bij waterpomp dan ga ik kijken naar een gebruikte exemplaar :)

    Succes met je "witte vriendin" :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ellende. Wij hebben nog een oude losse centrifuge. Voor een klein handwasje of pech zoals jij beschrijft. Gelukkig kan mijn man kleine mankementen verhelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen wasmachine zou vrij rampzalig zijn met vijf kinderen. De wasberg groeit hier onmiddellijk tot enorm proporties uit als ik maar eventjes verslap...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou bij ons moet er onmiddelijk, liefst gisteren ;), een monteur komen, hoezooo een beetje ongeduldig terwijl 'k gemiddeld 4 wassen per week draai dus een dag of wat wachten zou geen onoverkomelijke berg wasgoed opleveren,
    suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O help, dit is bijna een regelrechte ramp. Nee, echtgenoot mag er niet aankomen, bij hem blijven er vaak onderdelen over (grrr...). Gelukkig heb ik sinds wept. vorig jaar een nieuwe, ga er dan maar van uit dat we voorlopig geen problemen krijgen.
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helaas nog steeds geen pakketdienst met het onderdeel en de gewone post is ook al geweest (zonder onderdeel - het past nl. in een enveloppe) Dus nie wassen nie (er liggen al 4 draaien)

    BeantwoordenVerwijderen