dinsdag 14 mei 2013

moestuin (ma) dinsdag

Vandaag met hond naar de volkstuin gegaan. Er groeit nog niet heel veel en dan kan hij/het nog mee. De Jack-Tekkel van mijn dochter wil nl. alleen maar graven.
De hond op de onkruid/afval hoop gezet en daar heeft hij gegraven!

Ondertussen heb ik een krappe 500 gram asperges geoogst. Viel tegen.... reden mijn zwager had in onze vakantie de goedkeuring om de asperges te oogsten ....daar heeft hij dan ook dankbaar gebruik van gemaakt,  tja dan moet je maar niet met vakantie gaan ;))

Er stonden ook nog een regiment preien (van vorig jaar),  die heb ik ook maar ff meegenomen. Het wordt overigens wel gevaarlijk in de volkstuin ..... de preien beginnen te schieten ;))

Ook nog een kg rabarber afgesneden en zo kan die wel weer.

Oja de spinazie begint te groeien, de peultjes zijn 4 cm de grond uit en de uien rood/geel staan er prachtig bij.

Donderdag heb ik weer tijd dan ga ik de bieten zaaien en nog wat worteltjes en de bosui uitplanten.

Alle bloembakken met voorgezaaid goed staan nog bij mijn moeder. Die haal ik van de week maar eens op. Ze heeft er goed voor gezorgd. De courgettes zijn ca. 4-5 cm hoog, de sla is 5 cm. hoog en de kruiden doen het ook goed.

Zo verder geen moestuin nieuws meer ik ga nu beginnen met koken. Stamppot snijbonen met een saucijsje Hollandse pot heerlijk.

Wat eten jullie vanavond?


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen