zondag 12 mei 2013

terug van weggeweest

Daar zit ik dan, zondagmorgen MOEDERDAG alleen op de bank met een kop koffie te bloggen.

We zijn er ff tussenuit geweest, Manlief en onze 3 kinderen en Ernie zelf. Waarnaar toe? Ik durf het bijna niet te zeggen (schrijven) want er is immers crisis in Nederland......... We zijn 10 dagen naar Turkije geweest. Dus voor de afgelopen 10 dagen geen:

Wat schaft de pot
Boodschappen

Wel de energie ingevuld. Ik was het helaas vergeten te noteren op de dag van vertrek - dan had ik kunnen zien hoeveel (spook) stroom je verbruikt als je niet thuis bent. Spook - lees koelkast 1 en 2, diepvries, de ketel en de ontvanger van de schotel, display van de combi-oven. Dat was het volgens mij wel. Ik kan een inschatting maken deze apparaten verbruiken volgens mij ca. 3 Kwh per 10 dagen. Valt mee.

Nog ff over de overige kosten die we wel hebben gemaakt :

Uiteraard de reis (flink voor gespaard dus het geld (is) was er)
Reisverzekering zoon (als je 18 bent moet je opeens alles zelf betalen)
Annuleringsverzekering (niet via het reisbureau - die zijn gewoon te duur / shoppen dus)

Wat handgeld voor onderweg
fooien (daar leven de Turkse mensen van)
Souvenirs
paar kaartjes (doen we thuis posten - ja ja krenterige Nederlander)
Uitstapje (bus-boot-bazar-watervallen)
Parasailing
en ................

En wat is niet in geld uit te drukken...........

 het was heel leuk, we zijn uitgerust, wat zijn de mensen vriendelijk in Turkije (kunnen we nog wat van leren) wat een lekker eten (we hadden 'all you can eat') het prachtige mooie zonnige weer - 35 graden, wat een mooi land, wat een mooi hotel, wat een mooie zee, prachtig strand.............

Kortom een hele fijne vakantie we hebben genoten met ons gezinnetje.

Meer heb ik vandaag niet het regent in ons kikkerlandje en ook dat went wel weer.
Over het Turkije verhaal zal ik ongetwijfeld nog wel eens wat bloggen maar voor nu eerst maar eens weer koffie. Fijne moederdag! Ben je benieuwd wat je krijgt of 'vier' je moederdag niet?

3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je terug bent en dat jullie zo genoten hebbeb!
    Af en toe moet je een uitspatting kunnen maken!

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/11/5-jaar-later

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als je het geld kunt missen ,moet je je daar natuurlijk niet al te druk overmaken ,zolang je straks maar niet ineens gaat mopperen over geld wat er niet is .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welkom terug, fijn dat je zo genoten hebt! enne hier geen moederdag, gelukkig niet, zeg.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen