zondag 26 mei 2013

Wonderpan deel 2

Ik heb al eens een blog geschreven over de wonderpan. Gister heb ik een rabarbertaart gebakken met dank aan Teuntje voor het recept. Echter ik was eigenwijs en heb de ingrediënten van het beslag verdubbeld. Had ik beter niet kunnen doen ik hield dus beslag over.
De oven was bezet met de rabarbertaart, nee ik heb een kleine oven (combi-inbouw) dus een paar cupcakes passen er niet bij in.

Het overgebleven beslag heb ik in papieren cups gedaan en de wonderpan op het gas gezet met hierin de cupcakes (2 gevuld met rabarber). Gas op de laagste stand aan en bakken maar. (ca. 1 uur)

Resultaat:
Smaak prima
Uiterlijk eeeuuuh, het beslag is gaan rijzen en de cakes zijn helemaal in elkaar over gevloeid.

In ieder geval heb ik het beslag niet we hoeven gooien (dat zou toch zonde zijn) De wat scheve aan elkaar gebakken cakes smaakten heerlijk!

foto's
zo ziet de wonderpan eruit, het gasvlammetje is net niet te zien.




de gevulde cake vormpjes in de wonderpan
 
 
 
Het kijkvenster aan de bovenzijde, helaas weinig te zien.
 
 
Het resultaat minus 1 cake- je Manlief mocht testen

3 opmerkingen:

  1. Als het maar lekker smaakt toch? Is altijd beter dan beslag weg gooien... Ik heb een grote oven en probeer altijd zoveel mogelijk tegelijk te maken en dan in te vriezen.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/05/25/matras

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL, als je cupcakejescake maar smaakt!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ga toch maar eens op zoek naar zo'n pan ,want het betekend dat je met zon pan ook kunt bakken als je eens een keer stroomstoring hebt.

    BeantwoordenVerwijderen