dinsdag 4 juni 2013

"buro- kratie"

(Titel blog is bewust zo geschreven.;-)

Vorige week vrijdag is er een brief van een verzekering bezorgd.

Uw risico verzekering loopt af bla, bla bla..........

Inderdaad in een heeeel ver verleden hebben wij eens een verzekering afgesloten voor het eventueel uitkerende mega bedrag van 30.000 gulden!  genoemd; gelijkblijvende risicoverzekering.

Klinkt ingewikkeld, is het niet. Gewoon een verzekerinkje  voor als je overlijd, dan heb je een bedragje om begraven te worden. (zo werd dit jaaaaren geleden aan ons geadviseerd- het hoorde bij ons 1e huis en dan doe je dat dan ook maar)

Op deze verzekering is een zgn. opgebouwde winst ontstaan. Deze wordt uitgekeerd op de einddatum van de verzekering. (dit jaar dus!)

Of je maar ff het te downloaden formulier in  wilt vullen en retour wil sturen met:
- gegevens verzekeringsnemer 1 en 2 (naw, mailadres, telefoonnummer)
- inclusief   BSN nummer
- inclusief kopie paspoort of id
- inclusief bankafschrift
- ff alle 2 ondertekenen (als je gescheiden bent ook je ex)

Nu heb ik voor het bovenstaande alle begrip als het een GROOT bedrag is. De verzekeringsmaatschappij moet natuurlijk wel het geld overmaken aan de juiste persoon.

Waarom ben ik dan geïrriteerd?

Ze vragen nogal wat....... (met al die identiteitsfraude in het achterhoofd)
Toen we de polis af hebben gesloten was naam, adres en geboortedatum en handtekening voldoende en  al die jaren is het bedrag netjes van onze rekening geïncasseerd en NU..... vragen ze bijna je hele doopceel om het megabedrag van € 53,00 EURO aan ons over te maken.

Ze hebben al onze gegevens al!

Ik ben met de polis en de brief naar de tussenpersoon gegaan (die  deze verzekering aan ons verkocht heeft heeeeel lang geleden). Ze hebben een kopie gemaakt van de brief en gaan met de verzekeringsmaatschappij bellen of dat niet anders kan.

Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Jaren geleden wilde ik na een scheiding mijn naam laten veranderen bij het bedrijf waar ik mijn mobiele telefoon had. Hier moest notabene een kopie van de scheidingsakte voor worden opgestuurd...,

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/05/rits-bloem-armband

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na de scheiding van mijn dochter en haar man wou onze dochter een naamsverandering doorgeven aan haar internetprovider aangezien het abonnement op haar ex stond. Het internetbedrijf kon enkel de naam veranderen als ex schoonzoon aangetekend een eigenhandig geschreven brief stuurde met de vraag om zijn naam te schrappen. Nadien eiste het internetbedrijf ook nog eens een kopie van de scheidingsakte. Het heeft meerdere maanden geduurd vooraleer de adreswijziging geregeld was ondanks dat dochter en ex de gevraagde documenten hadden overgemaakt liesbet

      Verwijderen
  2. Ik kon een bijdrage krijgen van de sociale dienst. Dan moest ik bewijs overleggen dat ik thuiszorg had en een hulpmiddel, bv rolstoel of scootmobiel. Nu krijg ik dat soort dingen van de wmo, wat de sociale dienst dus ook is. Moest ik toch alle bewijzen opsturen dat ik thuiszorg had, terwijl ik dat van hun zelf kreeg. Een druk op de knop en ze hebben alle gegevens. Waarom moet alles zo omslachtig.

    Maar zo is het ook met lidmaatschappen of abonnementen, als je iets wilt afsluiten heb je dat binnen no-time voor elkaar. Maar als je ergens vanaf wilt moet je hemel en aarde bewegen.

    BeantwoordenVerwijderen