zondag 2 juni 2013

Goedkoop homeopathische medicijnen

Voor wie dit jaar naar Frankrijk op vakantie gaat....... In Frankrijk zijn homeopathische medicijnen veel goedkoper dan in Nederland.

Ik ga niet in discussie of je er wel of niet in geloofd het gaat gewoon om de prijs.

Het is inmiddels al 3 jaar geleden dat ik in Frankrijk met het gezinnetje op vakantie ben geweest dus de meest actuele prijs heb ik NU ff niet. Misschien wel volgende week. Mijn zwager en zusje zijn nl. nu in Frankrijk en hebben mijn EHBO homeopathische (kopie) lijst meegenomen om zo voor hunzelf en voor mij medicijnen te kopen.

Ik durf geen kopie lijst in deze blog te zetten. Alle informatie over homeopathische medicijnen zijn nl. van internet afgehaald. Mag niet meer blijkbaar. Wil je nu nog specifieke informatie dan moet je de fabrikant bellen (ze hebben er inmiddels ook een telefoonteam voor zitten).

Prijzen:
Bijvoorbeeld Nux Vomica - medicijn tegen maagklachten

Nederland:  € 9,70 (potje met ca. 80 korreltjes)
Frankrijk :  €  1,80 (kokertje met ca. 80 korreltjes) merk B oi ron

En zo zijn er nog veel meer medicijnen; tegen(diverse soorten) hoesten, zonnebrand, aften in de mond, 'vrouwenkwalen', exceem, griep, extreme spierpijn, stekende hoofdpijn, blauwe plekken, diarree, maagklachten-maagzuur, oorpijn, verkoudheid, koortsblaren enz. enz.

Dus voor wie naar Frankrijk op vakantie gaat..... lijst meenemen en gewoon bij de apotheek bestellen. (soms moet je 1-2 dagen wachten totdat het binnen is maar als je 2-3 weken op vakantie gaat moet dat lukken)

2 opmerkingen:

  1. Dat was me al eerder opgevallen. Maar nooit dacht ik aan een voorraad.Wij gaan in sept terug naar Frankrijk en dan volg ik je raad op. Ik zal ook eens kijken naar bv produkten van Weleda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij mag het alleen niet als je er zelf direct financieel gewin bij hebt, toch? Ik vraag me af wanneer de boeken over homeopathie uit de bieb gehaald worden en wat... verbrand ofzo?

    Goede tip overigens!

    BeantwoordenVerwijderen