zaterdag 22 juni 2013

handige hulpje (3) N i cer D ice r

De test gedaan! 

Eerst ff een foto van de doos hoe zo'n Duitse Ni c er D i cer  s mart eruit ziet



Wat heb ik gesneden:
3 paprika's
1 mei raapje

foto:



De rode, gele paprika aan kleine blokjes en de groene wat groter. De meiraapjes staan niet op de foto.




Conclusie:
De 'hevel' van deze ND is korter, daardoor kun je meer kracht zetten. Waarschijnlijk  doordat je meer kracht kunt zetten blijven er in de 'rastertjes' geen restanten zitten. De raapjes (die net zo stevig als wortelen zijn) gingen zonder problemen aan blokjes. (staat niet op de foto)

Schoonmaken, afspoelen met water en afdrogen. De inzetmessen heb ik niet afgedroogd maar aan de lucht laten drogen. (ze zijn nogal scherp)

Al met al de € 20,00 waard!. Ik snij volgende week nog wel het ea maar daar besteed ik dan geen blog meer aan.


5 opmerkingen:

  1. Ik vind dit soort apparaten altijd zonde van het geld. Ook als ze goed werken. Een mes en snijplank is wat ik gebruik. Goedkoper, neemt minder ruimte is en geeft minder afwas. En ik vraag me af hoelang je zo'n apparaat gebruik. Mijn ervaring met sommige apparaten is dat ze na een tijd toch ongebruikt in de kas stof staan te verzamelen.

    Maar ik ben blij voor jou dat het goed werkt, zou zonde zijn als het niet zo is.
    Ik heb je toegevoegd aan mijn bloglist, hoop dat dit goed is.

    Groetjes, Tabitha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de handige hulpjes die ik heb gebruik ik allemaal (regelmatig)
      natuurlijk zijn er hulpjes die je af en toe gebruikt, passeerzeef, kersenontpitter, snijbonenmolen. Toch handig dat je ze hebt.....
      Toevoegen prima! zal jouw ook toevoegen.

      Verwijderen
  2. Ook ik gebruik liever mes en snijplank dan dat ik voor de verschillende klusjes steeds iets anders moet zoeken. Alleen champignons snijd ik met de eiersnijder. Doe jij dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blijkt wel dat de ND heel handig is als je heel veel moet snijden. Dat komt bij een groot gezin voor.... (wij zijn met 5 pers.) Ook het maken van rauwkost, daar gaan immers verschillende groenten in, is de ND handig.
      Champignons snij ik niet aan plakjes maar met een mes in partjes dit vanwege de smaak (?!) plakjes smaken volgens mijn huisgenoten anders (?)

      Verwijderen
  3. Vindt wel dat je behoorlijk indekt om die 20euro graag wil verantwoorden.

    Hier gezin van 6 personen en ben je beetje handig met een goed met mes dan is dit nutteloos enkel de naam al echt een Tell Sell verkoopverhaal.

    Bv champignons kun je ook prima met mes door de helft doen niks mis mee :) echt grote door 4.

    Prutsspul volgend jaar op Koningsdag te koop.

    BeantwoordenVerwijderen