donderdag 27 juni 2013

In de oude sok?

Vandaag een berichtje van 'mijn' bank.

Wijziging rentetarief internetsparen per juli 2013

In het kort:  (de rest van de bla bla heb ik weggelaten)

Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het huidige en het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin het spaartegoed valt.

•Saldoklasse 1. € 0 - € 20.000 1,30% (was 1,40%)*
•Saldoklasse 2. € 20.000 - € 100.000 1,40% (was 1,50%)*
•Saldoklasse 3. Vanaf € 100.000 1,50% (was 1,60%)*

Hier word je niet vrolijk van. Toch maar in de oude sok gaan sparen?
Doen we toch maar niet, als het op de bank staat kan het in ieder geval niet gestolen worden... alhoewel........(Cyprus.......)

Ach, klaag klaag in ieder geval hebben we spaargeld en kunnen we sparen.

Sparen jullie op de bank...... anders....... of niet.... of weer in de oude sok??


6 opmerkingen:

  1. Las het berichtje ook net! Eind april was het al naar 1.40 gegaan....Nog even en we zitten onder de 1% ! Nouja...alles beter dan geen rente moet je maar denken, maar het tikt niet echt hard aan.

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is even niet anders en idd mogen we blij zijn met het feit dat we het voelen. Dat betekend dat we spaargeld hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij haalden vanmiddag nog herinneringen op. Aan de stukjes aan toonder van mijn ouders. 11 % gaven die.Je krijgt over teveel betaalde belasting meer rente terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja. Ook ik spaar op de bank en helaas de rente is helemaal niets. Zelfs deposito's heeft geen zin. Met de vermogensheffing lever je nu zelfs in. Helemaal schrikbarend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelf zit ik bij asn, daar is de rente 1.8% maar ook dat is bar weinig. Ik spaar wel gewoon op de bank, 1,8% is altijd beter dan niets. Maar ik had liever meer ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ondanks de lage rente ,maar wel op de bank laten staan i.v.m. veiligheid, maar mocht ik werkeloos worden en richting bijstand gaan , dan haal ik het er wel af ,want ik heb heel erg mijn best moeten doen om een flink bedrag te sparen en dan bedoel ik heel erg zuinig moeten doen om te kunnen sparen en dan zou ik het dan eerst op moeten maken voor ik voor bijstand in aanmerking zou komen, terwijl mensen die misschien nu niet de moeite nemen om te sparen en lekker alles opmaken wel gelijk bijstand krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen