zondag 23 juni 2013

L euker kunnen we het niet maken.......


TAX FREEDOM DAY

Amerikanen vieren het al jaren. Tax Freedom Day duidt de dag van het jaar aan waarop de burger eindelijk gedaan heeft met werken voor de overheid en zijn zuur verdiende centen voor zijn persoonlijke uitgaven kan beginnen besteden. In de berekening wordt iedereen meegeteld, werkenden en niet-werkenden. Tax Freedom Day is de dag waarop alle belastingplichtigen in een land voor dat jaar hebben voldaan aan alle vormen van belastingen. Tot en met Tax Freedom Day (TFD) hebben we met andere woorden voor de Staat gewerkt. Vanaf morgen werken we voor onszelf. In goed Nederlands spreken we van 'de fiscale bevrijdingsdag'!

Net als vorig jaar valt de dag op 14 juni.

Taks freedom day is dus al geweest, zomaar gemist........
Ik vind het wat vergezocht en ga je dit vieren?

Wat vind je ervan?

4 opmerkingen:

  1. Je zou ook kunnen zeggen dat je tot nu toe hebt betaald voor de politie, de brandweer, het wegennet, basale gezondheidszorg (GGDs en zo) en een premie voor eventuele uitkeringen als je ze nodig mocht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een leuk idee,zeker als het in nederland zou samenvallen met de definitieve aanslag inkomstenbelasting.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ....wij, met z'n allen, vormen de staat dus....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben toch blij dat ik in een land woon waar ik door belasting te betalen van alle basisdiensten word voorzien. Niet nodig om ambtenaren om te kopen om mijn moeder een menswaardige oude dag te bezorgen. Zelf twee hartoperaties gehad, die ik in bv amerika nooit had kunnen betalen. Nee ik vier graag dat ik het kan betalen met mijn goede inkomen. Daardoor kunnen andere mensen nog een broodnodige uitkering krijgen.mgroet

    BeantwoordenVerwijderen