dinsdag 18 juni 2013

moestuin in de 'tropen'

Vandaag alle bloembakken van de schutting gehaald en in de schaduw gezet anders blijft er niets meer over van mijn bloembakkenmoestuin.

Met zulke temperaturen mag je de bakken wel 2 x per dag water geven. De koriander is helemaal in de 'verdor stand' ik heb er flink wat water bijgegoten,  hopelijk hersteld de koriander nog.

De zonnebloemen zijn pas in de volle grond gezet, helaas is er ws een slakje die graag zonnebloemen lust. &%#grmbl




Ook de sla die niet uitgeplant is hangt er wat slapjes bij. Ook maar ff de gieter bovengehouden.
Het gaat veuls te hard met de temperatuur en de zon. Ik hoop maar dat mijn 'reddingspoging' op tijd is geweest. Vanavond ook maar ff naar de volkstuin daar zal ook alles wel op apegapen liggen.
De spinazie is al 'geschoten' daar is het al te warm voor. F-in ik zal het wel zien.....

 
 
platte peterselie.......

Hoe is het met jullie tropische moestuinen?

1 opmerking:

  1. Ik ga iedere ochtend tijdens de wandeling met de hond, de ramen van de kas open zetten, anders wordt het veel te warm. 'S Avonds doe ik ze dan weer dicht en ga meteen met de gieter door de tuin. Manlief had van 't weekend het een en ander uitgeplant wat te dicht op elkaar stond maar dat kleine grut heeft nu wel te lijden van de hitte...
    Zelfs mijn kipjes zijn wat suffig...

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/06/19/ambities

    BeantwoordenVerwijderen