donderdag 20 juni 2013

(niet voor Ernie?) handige hulpjes?

Deze week staat er in de b l okker folder een 'handig keuken hulpje'. Aangezien Ernie verzot is op ECHTE handige keukenhulpjes kon ze de afgelopen maandag niet wachten tot de b l ok ker open ging.

Waar gaat het nu over?  De Ni cer  Di cer. Op de hh beurs had ik hem al gezien (en niet gekocht) op m p staan er genoeg maar zijn ze dan nog wel scherp, waarom staan er zoveel op????

Dus gekocht € 24,99 met een aanvulsetje met nog meer van die 'handige - (gevaarlijke) - aanvul atributen' a € 14,95 samen € 49,95.  Oei wat een bedrag maar...... als het echt werkt...... zoveel tijd bespaard...... als het echt handig is........

De aankoop staat op het aanrecht, helemaal uitgepakt..... alle verpakking in de doos gedrukt....... de N i cer D i cer en Ernie klaar voor gebruik!.

Hmmmmm als hij nu straks niet bevalt, dan kan hij niet meer terug naar de winkel...... En nu?
You t ube. Instructie filmpjes genoeg. Ik heb een paar pro- en anti filmpjes bekeken. Twijfel, twijfel...... ik heb immers ook mijn TV hobel nog en daar ben ik zo tevreden mee.
Wortjeltjes snijden, courgette, ui en paprika snijden is op een plankje ook een fluitje van een cent......

Ik heb de constructie van de 'hevel' nog eens heel goed bekeken. Toch ff een komkommertje erbij gepakt en er een stuk doorheen gejast. Dit gaat. Nu een stukje wortel. Shocking vast tussen de mesjes.... en nu...
Een houten prikker gepakt en een mes erbij en maar prutsen en de wortel eruit snijden. He he, het is eruit. De twijfel slaat om in 'terugbrengen'. Het inzetstuk dat ik gebruikt heb, heb ik  heel goed afgewassen en minitieus afgedroogd. Pffff wat een werk. Alle zakjes uit de doos gehaald en de boel weer ingepakt.
Bij het inpakken heb ik me gesneden grmbl%&2@* 

Dinsdag stond ik weer bij de B l ok  ker. Met een pleister aan mijn vinger en de N i cer D icer en de kassabon. Het winkelmeisje vroeg niets, controleerde de inhoud van de doos en maakte een opmerking "de doos ruikt naar uien". Ik keek haar aan en zei (eerlijk) dat kan niet, het zal wel een 'kunstof-China' luchtje zijn.
Ze rook nog een keer in de doos en zei; 'dat is het - getver'.  Ik heb geen reden opgegeven voor retournering (is ook niet naar gevraagd) en kreeg mijn geld retour.

Nog ff voor wie het 'handige' apparaat niet kent:
Btw is er iemand die de ND gebruikt en heel tevreden is?

8 opmerkingen:

  1. Voor dat bedrag (zonder aanvulling) had 'k onlangs bij lidl een elektrische groenterasp, en patatten snijd 'k wel met een mesje :), scheelt een boel 'rommel',
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ruim 25 jaar geleden kocht ik er 1 op de markt.
    ik heb hem veel gebruikt, maar het klopt wortels bleven er toen ook in hangen. betaalde 10 gulden, deze vind ik erg duur in de kringloop liggen ze ook wel eens voor € 5,- gezina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hop hulpstukken, wat een ruimte neemt dat in beslag.
    Een ouderwetse rasp, een goed mes? Scheelt een stuk in ruimte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zelf wel altijd een dichte doos willen zeker en heel goed kijken of iets niet is gebruikt zou als blokkermedewerkster dan ook zeggen kan je toch afwassen groetjes francien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. kijk weer een goede reden om regelmatig eens bij iedereen rond te kijken ,want ik zag hem regelmatig op tv en heb hem alleen nog niet gekocht omdat ik niet van online winkelen houd , had ik hem bij de blokker zien staan was ik misschien ook wel in de verleiding gekomen, maar daar kom ik zelden dus had hem nog niet gezien. nu weet ik dat ik hem beter kan laten staan en als ik eens heel veel gesneden groente nodig heb ,dan koop ik het wel voorgesneden, voor de kleine beetjes die ik gebruik ,werkt een plankje en een mesje ook heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een Herdersmesje; glijdt overal doorheen alsof het zachte boter is. Het is geen goedkoop mesje, de prijs varieert van 7,95 tot 14,95, maar het wordt niet bot, is zo afgewassen en neemt amper plaats in in de keukenla. Ik had de ND nog nooit gezien en na jouw verhaal besef ik dat ik weer eens niks gemist heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. daar heb ik er 3 van, ik koop ze bij de raiff eisen (een soort boerenbond) in Duitsland dan betaal ik voor 2 mesjes € 15,00. Als we op vakantie gaan dan gaat er altijd 1 mesje mee.

      Verwijderen
  7. Gister ben ik in Duitsland geweest om een micro sd kaart te kopen (32 - voor € 14,95) helaas uitverkocht MAAR daar stond de ND voor € 20,00. Hij ziet er anders uit rond ipv rechthoekig. De constructie is veel beter dan de ND uit Nederland. En ik heb hem gekocht (wellicht ook een miskoop maar voor 20,00 neem ik het risico) Ik ga hem dit weekend testen en zet het resultaat op de blog. WORDT VERVOLGD.

    BeantwoordenVerwijderen