maandag 24 juni 2013

wel of niet nuttige handige hulpjes ?!

De handige hulpjes in het huishouden maakt nogal wat los in bloggend Nederland ;-))))

Wat heb ik aan handige hulpjes:
knoflook pers (G arlic - c hef)
hamburgerpers
T V H obel
E gg timer

De bovenstaande hulpjes staan met foto onder het tabblad 'Handige hulpjes'

Ernie heeft er nog meer:
Snijbonenmolen
q uick chef (van de tupppere waare)
kersen ontpitter (25-30 jaar oud!- erfstuk Oma)
Kaasrasp molen (ook van de tupppere waare)
een gewone handmixer (wel elektrisch)
hand sinaasappel pers (ook van de tuppere waare - erfstuk van Oma - 25/30 jaar oud?)
staafmixer (met een grote barst in het kunsstof maar hij doet het nog)
de ND (zie oudere blog)

Onderstaande apparaten, tja zijn dit handige hulpjes???????
broodbakmachine
tosti apparaat
koffiezetapparaat
waterkoker

Wat heb ik NIET
Geen blender, geen keukenmachine, geen elektrische groente/fruit pers, geen smoothie maker, geen frisdrankmaker, geen 'waterontharder' en wat heb je allemaal nog meer in de keuken met een stekker.

Denk nou niet dat ik vind dat je die apparaten niet zou mogen hebben. Ieder mens maakt zijn eigen keuzes en koopt wat hij/zij wil.  Sommige apparaten zijn best handig, veel van die 'handmatige' handige hulpjes zou ik door 1 apparaat kunnen vervangen; de keukenmachine maar dat doet Ernie niet. Waarom niet?  Omdat ik die handige hulpjes gewoon al heb en gebruik.

Op veel markten staan van die standwerkers van die 'handige hulpjes' te verkopen. Daar kan ik gewoon gaan kijken (zonder te kopen). De laaste aanschaffing de N i cer D ic er heb ik nl. een jaar over gedaan om hem toch aan te schaffen. Ik bedenk me eerst of het wel nuttig is, wat ga ik ermee doen, wat kost het. Als ik na een half jaar / jaar nog steeds het 'handige ding' wil (?!) hebben / denk (!?) nodig te hebben dan koop ik het pas.
Voor heel veel artikelen is het verstandig om eens op mp te kijken of  bij vergelijk sites te kijken.(dan kun je de prijzen vergelijken en zo besparen) (niet kopen bespaard het meest ;-)))))))
Veel t uppere waare heb ik ook als 'restant' (lees met veel korting) gekocht of van mp.

Wat hebben jullie aan 'handige keuken hulpjes' en wat staat er wel achter in de kast te verstoffen?

8 opmerkingen:

  1. De ijsmachine/maker staat bij mij, op de bovenste plank in de kast in de bijkeuken te verstoffen.
    De keukenmachine daarentegen, 25 jaar oud en van het merk Cuisinart, is een zeer waardevolle aanschaf geweest.
    Het apparaat heeft een inductiemotor en daar heb ik veel lol van.
    Het danst niet op de aanrecht bij het raspen van een rode kool bijv.
    En hij staat dus in de aanslag in de keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel van dat spul is echt onzin de kringlopen staan er vol van. Maar nu weet ik ook waarom jullie stroomverbruik riant is :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, vooral het koffiezetapparaat en het tosti ijzer zijn de stroomvreters....;-)))))

      Verwijderen
  3. Ik vind eigenlijk ook veel apparaten overbodig. Zeker als het om snijden gaat. Ik heb alleen een handknoflookpers. Een juicer. Een waterkoker en een staafmixer. Deze gebruik ik allemaal dagelijks tot wekelijks. Verder heb ik filter koffiezetapparaat en tostiijzer. Deze gebruik ik beiden enkele keren per jaar. Verder heb ik niets van alles hierboven. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier staan ook wat dingen die niet gebruikt worden, broodbakmachine, vaak gebruikt nu al jaren niet meer. Senseo, gewone koffie is lekkerder en goedkoper. tosti ijzer, brood rooster. Allemaal in de kast, en komen er niet meer of heel weinig uit. En toch doe ik ze niet weg.

      Actifry, slowcooker en keukenmachine komen wel een paar keer per jaar de kast uit. Maar dan houd het ook op.

      Verwijderen
  4. Ik heb een tosti ijzer, een waterkoker en een koffiezetapparaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar wat is een TVHobel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zie tabblad handige hulpjes op deze site. Het is een hand- snij /schaaf

      Verwijderen