vrijdag 7 juni 2013

witte 'vriendin'

De 'witte vriendin' is gelukkig afgelopen maandag door man gerepareerd. Na een ruim uur prutsen zaten de nieuwe koolborstels erin en kon er weer gewassen worden. De was stapel was inmiddels gegroeid tot 5! draaien.

De eerste 2 draaien heb ik op maandagavond nog weg kunnen wassen en uiteraard buiten opgehangen. Met dit weer droogt het gelukkig prima.

Totale kosten reparatie: € 24,95 (manlief kost gelukkig niets! ;-)

Gister donderdag nog een meevaller op de markt gekocht. Normaal kom ik nooooit (1-3 x per jaar) op de markt maar ik was op zoek naar een maggi plant, volgens de 'b oerenbondwinkel' kon je die op de markt kopen. (de b oerenbond heeft de plant in de reclame folder staan maar heeft ze niet(!?)
De bewuste volkstuin plantjes kraam was er niet. Doorgelopen met de fiets aan de hand......... en daar staat de kraam met afwasborstels,stofzuigermondjes schoensmeer, badmatjes, schoonloopmatten, veters enz. enz. met een restant tafelzeil. Kosten € 3,00 per meter!

Vorig jaar heb ik een tafelzeil gekocht lengte 2,20 voor 22,50. Twee keer 2,20 meter af laten snijden (2 zeilen) totale kosten € 12,00.
Echt een koopje. Ik heb nog even met de verkoper gepraat en.....
De kraam stopt ermee, de verkoper had 'de leeftijd' om te stoppen en zijn vrouw was ernstig ziek. Kijk dan krijgt het tafelzeil ook nog een verhaal mee................

Ik heb de verkoper veel sterkte gewenst en ben met mijn aanwinst naar huis gegaan.
Toen 's avonds het nieuwe zeil op de tafel lag moest ik toch weer denken aan het gesprek met de marktkoopman........... wat loopt het leven soms raar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten