donderdag 11 juli 2013

Eigengemaakte hamburgers


Nodig:
gehakt rund
500 gram
3,70
ei
1 x
0,19
paneer
half kopje
0,05
gemengde kruiden
0,10
4,04
0,58 (7 stuks)

 Gemengde kruiden:
Zout, ui, peper, selderie, nootmuskaat, gember, koriander, paprikapoeder, kruidnagel, kardemom en kerrie.

Kneed het gehakt met de kruiden, paneer en het ei. Verdeel het gehakt in 7 porties (eventueel  afwegen) Pers het gehaktmengsel in hamburgers met een hamburgerpers. (tegen het plakken iets paneer in de pers strooien)  Heb je deze niet maak dan een zo plat mogelijke hamburger met de hand.

Hamburgerpers
 

Het gehakt dat ik heb gebruikt is van de K eurslager. Je kunt natuurlijk ook gehakt van de supermarkt gebruiken. De prijs zal waarschijnlijk  lager zijn maar over smaak valt wel te twisten.
 
 
mooi ronde hamburger
 
 
 
 3 gestapeld met een stukje plastic ertussen


 
Je hebt in ieder geval een 100% runderhamburger. Bakken op de bbq of in de koekenpan.
Maken jullie ook de hamburgers zelf of koop je ze kant en klaar?

4 opmerkingen:

  1. Voor de frituur koop 'k ze kant en klaar, de mannen 'lusten' niet anders en zelf eet 'k geen vlees,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop kant en klare biologische hamburgers.
    Maar dit recept kan ik ook weleens gaan uitproberen, dank hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe allebei. Soms maak ik ze zelf van rundergehakt, soms koop ik kant en klare runderhamburgers. die maak ik in de oven klaar, zodat ze minder vet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb net je blog ontdekt.
    Ik maak altijd mijn hamburgers zelf, lekker tussen de grill.
    Hier in huis komen er ook geen pakjes en/of zakjes.
    alles zelf gemaakt! ze willen hier niet anders meer.

    BeantwoordenVerwijderen