donderdag 25 juli 2013

verstand wordt dun / nog geen verkoeling

De weermannen en vrouwen hadden/hebben gisteren al (onweers-) buien voor het Oosten aangekondigd. Welk Oosten? We hebben nog geen drup gehad!

Vanmorgen zag het er op buienradar veelbelovend uit, ik had met een koel buitje deze middag gerekend. Het is inmiddels 13.55 uur en zo als het er nu op buienradar uitziet
KRIJGEN WE WEER NIETS.

Ach ja, of we klagen over te veel regen of nu te weinig....... het is ook nooit goed ;-)
1 gegeven klopt wel, het verstand wordt dun met deze tropische hitte ;-)

Vanavond maar weer de volkstuin gieten. Het water in de ton is 'kokend' heet. Ik vul de tonnen tot halverwege. Als ik ga gieten dan eerst uit de pomp koud water er bij pompen en dan pas het land gieten. Koud water houden de planten niet van en 'kokend' water is ook niet wat.

De bieten groeien goed op het land en de courgettes. De stokslabonen staan nog thuis in de 'bloem' bakken en deze gaan volgende week naar de volkstuin. Ook de prei moet nodig in de volle grond. Naar ze zeggen (die onbetrouwbare ;-)weermannen/vrouwen) wordt het volgende week koeler.

We zullen het zien.

Kun je nog tegen deze hitte, zit je binnen of buiten? Arko aan (alle ramen kunnen open)?

5 opmerkingen:

  1. Ik zit binnen, gordijnen dicht. Vanavond als de zon weg is gaan alle ramen open. Wij gieten ook iedere avond de moestuin.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/25/extra-aflossing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gewoon zo veel mogelijk binnen blijven en ik heb gelukkig vakantie dus niets moet, erger is het voor ouderen ,zieken en gehandicapten die niet zo makkelijk zelf verkoeling kunnen opzoeken door bijvoorbeeld even lekker een koude douch te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zit meest binnen met die hitte, s'avonds de boel helemaal open zetten om weer wat te laten doorwaaien. Als het tenminste waait....dat valt ook nog wel tegen eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op 't heetst van de dag zit 'k binnen (een blogje maken voor 's avonds of de volgende dag ;)), verder bn 'k zoveul mogelijk buiten.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk ook steeds smachtend op buienradar, maar ook in de Achterhoek blijft het koppig droog!

    BeantwoordenVerwijderen