vrijdag 23 augustus 2013

(kinder) rommelmarkt

Afgelopen week was er een grote kinder rommelmarkt in ons dorpje. Je kon je opgeven via internet en zo zaten zoon2 en ik op de rommelmarkt.

Uiteraard had ik samen met manlief het hele huis afgespeurd naar bruikbare spullen.We hebben genoeg kunnen vinden, oude skeelers, wat tup perware spul, speelgoed, voetbalschoenen en wat leesboeken. Oma had nog wat leesboekjes en andere bruikbare spulletjes dus we hadden genoeg.

Met de auto naar de rommelmarkt vertrokken (nee, dit ging echt niet op de fiets - teveel) een mooi plekje in de schaduw opgezocht en alles uitgestald. Het eerste uur verkochten we niets, de moed zakte ons in de schoenen. Toen begon het te lopen..... Sommige spullen gingen voor een rot bedrag weg (mn. tup perware) maar alles wat er voor krijgt is meer dan dat je bij de kringloop krijgt (niets dus)

Een uurtje of 3 verder hadden we er genoeg van. Onze magen begonnen te knorren en onze meegebrachte flesjes drinkwater waren ook al leeg.

VEERTIG EURO TWINTIG  rijker gingen we naar huis. Het heeft zich toch geloond zo'n rommelmarkt.
Helaas niet alles verkocht maar dat zou ook te mooi zijn.

Btw we hebben ons ook kostelijk vermaakt met al die mensen die komen kijken naar je spullen en vaak raak je aan de praat. Dus een paar uurtjes op de rommelmarkt zitten brengt geld op en verhalen om mee naar huis te nemen.

Verkopen jullie wel een wat op een rommelmarkt?

6 opmerkingen:

  1. Ja, op de jaarlijkse 30 aprilmarkt in woonplaats Amsterdam. Maar de mensen willen er eigenlijk niets voor betalen. Ik kom dan uit op een opbrengst van maar 25 euro. Nu moet ik er bij zeggen dat ik mijn prijzen ook wel laag stel, omdat ik graag van de spullen af wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ja ik ook maar nu had ik me voorgenomen om niet met meer spullen thuis te komen als dat we meegenomen hadden voor verkoop. Dus ik heb maar 1 boek gekocht (eentje die ik al heel lang zocht) De schade was dus beperkt......

      Verwijderen
  3. Mooi, je hebt je vermaakt en er ook nog 40 euro aan overgehouden. Zo moet je het hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zomer 4x op een vlomarkt gestaan...opbrengst 600,00 euro!! Ik vind het reuze gezellig! Alleen het vroege opstaan...

    BeantwoordenVerwijderen