maandag 5 augustus 2013

maandag moestuindag

Bloempot oogst!

Ik heb12 courgette planten in de volkstuin gezet de 1e oogst is er al af en er zijn nog steeds bloemen en courgettes in de groei.

2 planten kon ik niet meer kwijt in de tuin en die heb ik in een bruine bloempot gepoot in de hoop dat daar ook een courgette ging groeien.



KIJK er zit een courgette aan en ik kan hem bijna oogsten.
Met de tropische temperaturen van de afgelopen dagen moet ik de potten wel 2 keer per dag flink nat gieten maar dat is niet veel werk.

In de volkstuin heb ik gele en groene courgettes staan (foto volgt) Zaterdag heb ik een gele geoogst en in de ovenpasta verwerkt. Het zag er behoorlijk fleurig uit zo'n knalgele courgette.
Als er nog meer oogst is dan maak ik ook nog een paar potjes zoet/zuur in.

Meer maandag moestuin dag heb ik niet, het is te warm om op dit moment in de volkstuin te staan.
Vanavond is het wat koeler, dan kan ik ook een foto maken van de gele courgette.

Aanvulling woensdag 7-8
foto van de gele courgette


Heb je ook courgettes en welke kleur/vorm?


4 opmerkingen:

  1. Ik heb 2 gele en 2 groene courgette-planten. Al ruim 20 courgettes geoogst ! Marmelade (met sinaasappel) , soep en in het zuur, samen zo'n 18 potten. In verschillende gerechten verwerkt en de buren ook een paar gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de boerenles hebben we ook gele courgetteplanten...ook donkergroene en lichtgroene...
    Mooie he al die soorten!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kleur courgette is dat, vrolijk.
    De courgetteplanten gaan bij mij heel slecht. Afgelopen week de tweede van twee courgetteplanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De gele hadden wij verleden jaar en dit jaar hebben we 1 groene en 2 witte. Wij vonden de gele ook wat te hard, de andere soorten vinden we wat zachter.

    BeantwoordenVerwijderen