maandag 12 augustus 2013

zere voeten en rug / kruiden en specerijen

We zijn naar de bazar in Beverwijk geweest. Wat een kraampjes. Normaal is dit voor ons een wereldreis maar als je op vakantie dan toch in de buurt bent........

Ik was er ooit al eens een keer geweest en heb toen heel veel verschillende kruiden meegenomen.
Ondertussen is het ea al weer op dus ik heb gekocht:
kerrie (diverse soorten)
paprika
cayenne peper
losse rooibos thee
gedroogde peterselie
kofte kruiden
vis kruiden
selderijzout
chili poeder (pili pili)
ras el hanout

Totaal heb ik 24 euro betaald maar alle zakjes worden met mijn zusje gedeeld dus dan zijn de totale kosten 12 euro.

We hebben ook nog gegeten op de Bazaar. Een bord vol Chinees eten voor 7,00 euro.( Als ik even naar mijn Nederlandse zuinigheid kijk dan kan ik voor dat geld een complete maaltijd koken voor 5 personen, stamppot zuurkool met worst bijvoorbeeld) Maar niet zeuren Ernie we hebben vakantie en dan geeft je wel eens iets uit voor je plezier. En dat was het, het was een bord vol mihoen met kip-zoet zuur, garnalen, broccoli, stokje sate en saus. Heerlijk!

Een dagje rond lopen op een bazaar, mijn voeten doen zeer mijn rug protesteert maar het was erg leuk. Veel gezien, de grootste onzin dingen maar ook groenten en fruit die je in het Oosten van het land bijna niet ziet. Bijvoorbeeld rode pepers. Te koop bij A h. 2 stuks 1,39. Op de Oosterse markt een pond 1,25 en dan heb je er ongeveer 20 stuks! Helaas niet gekocht want om ze een week in de koelkast te bewaren en dan nog mee naar huis vervoeren, dat is niet goed voor een rode peper.
Deze rode pepers koop ik thuis wel weer bij de Turkse winkel in de grote stad.
Ook kon je een kistje tomaten kopen voor 1,50! Zusje en ik hebben bijna met tranen in de ogen nee moeten zeggen. Wat moeten we met 3 kg. tomaten in ons vakantie huisje. Je kunt max. een kg. op eten en dan zit je met de rest en weggooien is helemaal zonde. Andere keer beter........

Vandaag maar weer verder vakantie vieren. Btw het gaat wel hard met het vakantie budget dus nu hand op de knip.

Fijne dag! En voor wie nog vakantie heeft FIJNE VAKANTIE



3 opmerkingen:

  1. Jij ook nog een fijne dag!
    Leuk zo'n dagje Beverwijk...lijkt me tenminste..ben er nooit geweest zelf. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaa inderdaad. Helaas ben ik er nog nooit geweest, maar zal er wel een keertje heen willen gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt de moeite waard vooral de 'eet' afdeling.

      Verwijderen