zondag 15 september 2013

aaaarch 2

Nog 1 keer over de ov chipkaart.

Dank aan blogster met het linkje voor de uitleg hoeveel er bij welke vervoerder op de ov chipkaart moet staan. Op een of andere manier heb ik die uitleg helemaal gemist. Overigens is het met 4 verschillende vervoerders een hele puzzel om voldoende op de kaart te houden.

Maar nu:
Zoals al in de vorige blog vermeld, zoonlief is afgelopen week naar school geweest. Hij heeft een kaart op naam en dan kun je inloggen bij ovchipkaart.nl om zodoende de 'transacties' van je ov chipkaart te bekijken. Dit lukt niet dezelfde reisdag en ook 1-2 dagen daarna nog niet. Gisteren dus wel en ik heb zijn transacties goed bekeken. Ook voor mij is dit allemaal nieuw (we rijden hier nog net niet meer met paard en wagen ;-) dus het duurde even voordat het allemaal duidelijk was.
Toen kwam ik er achter dat er € 10,00 door de Synt us onterecht afgeschreven was. Wellicht heeft zoonlief op het stationnetje waar hij uit de trein gezet is zijn kaart op een verkeerde zuil gescand, maar onterecht is het. Op  ovchipkaart.nl  staat een heel item over 'hoe onterecht afgeschreven bedragen, niet correct afgerekende ritten' terug te vorderen.

Dit is aaarch 2!
Eerst moet je bij de syn tus een account aanmaken. Daarna kun je pas de 'klacht' indienen, dit was niet moeilijk.
Na 5 minuten kreeg ik een mailtje van de Syn tus dat de klacht in behandeling wordt genomen en indien de klacht terecht is krijg ik binnen 3 weken!  het geld terug.

Ik hoop dat er niet te vaak verkeerde bedragen worden afgerekend als ik bij alle 4 (en Syn tus is nr. 5) een account moet aanmaken om bedragen terug te krijgen.........

Het wordt tijd dat zoonlief zijn rijbewijs haalt dan zijn we van het bovenstaande gezeur af.

Hoe is jullie ervaring met het terughalen van onterechte reisgelden?

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er nog geen ervaring mee. Mijn dochter is 1x vergeten uit te checken bij de NS maar die heeft een kids-vrij abbo dus reist gratis bij NS. En zelf ben ik er te neurotisch voor want ik houd mijn pas vast en check wel tig keer waar ik moet over-checken en bij welk paaltje voor ik dat doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een auto is nog steeds duurder dan het openbaar vervoer. Ik zou er nog maar eens over nadenken. Als hij voortaan gewoon goed oplet, moet het beter gaan en is er minder ergernis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop kaartjes, de ov-kaart geeft me teveel stress

    Groet, Greet

    BeantwoordenVerwijderen