vrijdag 6 september 2013

een luchie........

(puber) Zoonlief ging gister naast me zitten  opeens komt er een 'luchtje' in mijn neus,  ik rook aan hem en hij 'stinkt' nogal naar zweet.

Oorzaak; het tropische weer, puber zijn en ??????

Ik vroeg hem wanneer hij voor het laatst had gedoucht......... Eeuhm .... maandag..... begon hij heel voorzichtig....... MAANDAG! zei ik.... dacht ik niet, wanneer ben je bij Oma wezen logeren...... Eeuh vorige week vrijdag en zaterdag begon hij................

Welja....... alle bellen gaan bij mij rinkelen..... poetje........ en meneer is meteen onder de douche gestuurd met een nieuwe instructie vi deo (met de nadruk op deo) ..... maandag douchen (na de gym), woensdag douchen, vrijdag douchen (na de gym) en zaterdag douchen. Eigenlijk moet je elke dag heel even zei ik nog maar dat was teveel van het goede. Al mopperend is hij naar boven vertrokken om te douchen. Hij komt na een tijdje  weer beneden met GR5&2%% HETZELFDE t shirt aan (dat stinkding dus) Hoe drijf je moeder tot wanhoop .......
Nog maar eens een opvoedkundig / hygiëne kundig gesprek met mijn zoon gevoerd........

Ik heb er eens over na gedacht, tot voor de vakantie zat meneer op voetbal, 3 x trainen per week en een wedstrijd dan is douchen wel leuk......... en shirtjes wisselen.......(grapje)


Tja, ik heb nog een dochter en zoon en die hoef ik NOOIT  onder de douche te sturen...........
(en ze zijn een kei in wasmand vullen)

Maken jullie dit ook wel eens mee?

13 opmerkingen:

  1. Hoewel ze niet maar zweet maar naar paarden rook moest ik mijn puber-dochter in die tijd ook onder de douche "slaan"
    ..........2 jaar later moest ik haar onder de douche "wegslaan"....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ik lees het al bij diverse opmerkingen HET KOMT GOED!

      Verwijderen
  2. Mijn kinderen worden door elkaar gecorrigeerd. Vooral mijn zoons worden nog wel eens naar de douche gestuurd door hun zussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, één dochter moest ik keer op keer uitleggen hoe vaak en hoe ze zich moest wassen of douchen. Uiteindelijk afgesproken dat ze zich morgens en savonds zou wassen met een washandje aan de wasbak. Dat lukte beter dan smorgens of savonds douchen. Douchen deed ze dan in het weekend.
    Overigens, dat gedoe met wassen en douchen en stinkende kleding gaat over als ze verkering krijgen...dat kan ik je verzekeren.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wacht maar tot hij verliefd is. Dan geef je hem de kookwekker mee voor douchetijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat douchen is hier geen probleem en ook schone kleren aan zit er wel in gebakken. Maar even een vraagje: welke deo is wél bestand tegen die vreselijke puber lucht? Vooral zoonlief kan er wat van en gebruikt wel gewone deo. Ervaringen welkom!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb een deo gekocht met 'zilverionen' ik mag zeggen het helpt wel. Het is wel een dure deo maar dan kook ik deze deo alleen als het ergens te koop is voor 1+1 gratis of 2+2 gratis.

      Verwijderen
    2. In die deo zitten nanodeeltjes, waarvan de risico's voor de gezondheid nog onduidelijk zijn.

      Verwijderen
  6. Zo herkenbaar met 2 tienerzonen hier in huis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook hier herkenbaar, zonen 2 , 3 en 4 weten inmiddels hoe het hoort en geen problemen meer met hen. Nu zoon 5 nog ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inmiddels ben 'k stiekum wel blij dat zoon in Finland zit, scheelt enorm in 't waterverbruik ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mijn dochter is inmiddels 25 ,maar onder de douche gaan was nooit een probleem ,ze gaat het liefst 2 keer per dag onder de douche ,eerder onder de douche vandaan komen was bij ons het probleem , ze gaat nu ook nog regelmatig 2 keer per dag douchen,maar douched gelukkig wel korter tegenwoordig

    BeantwoordenVerwijderen