maandag 18 november 2013

blont ?

Het onderstaande artikel heb ik van internet geplukt. Ik mag zeggen, 600 euro per jaar besteden aan mijn haar (ja het is blond) ik dacht het niet.

Even rekenen iedere 8 weken naar de kapper dat is dan 6,5 x per jaar x €10,00 is € 65,00  Vier keer per jaar blonde lokjes is 4 x 15,00 extra. Samen € 125,00  Dan komt er nog wat shampoo,   crèmespoeling  en fohnspray bij en 2 tubes gel. Schatting € 50,00.
Totale 'blonde' haarkosten € 175,00 toch wel wat anders dan € 600,00.

Hoeveel zijn jullie kwijt aan je haar?

Bron De Telegraaf  

Blondjes geven meer geld uit aan hun haar
LONDEN - Blonde vrouwen geven tijdens hun leven meer geld uit aan de verzorging van hun haar dan vrouwen met bruine haren.  
De blondines onder ons blijken in hun hele leven ongeveer 38.000 euro uit te geven aan de verzorging van hun haar. De bruinharige dames onder ons spenderen 33.000 euro. Zo meldt de Daily Mail op haar site naar aanleiding van een onderzoek van een Brits kappersketen.

Kapper

Gemiddeld geven vrouwen per maand 44 euro uit aan verzorgingsproducten, stylingsartikelen en  de kapper. Per jaar geven vrouwen met blonde manen 600 euro uit aan hun kapsel, brunettes 520 euro en meisjes met rode haren besteden 525 euro.
De knipbeurten bij de kapper kosten het meeste geld. Daar zijn ze gemiddeld zo’n 178 euro per jaar aan kwijt. Aan het haar verven geven de respondenten jaarlijks 142 euro uit. Verder geven de dames geld uit aan shampoos en conditioners (jaarlijks 96 euro), stylingproducten als wax en haarlak (elk jaar 59 euro) en aan accessoires zoals spelden, haarbandjes, een föhn en stijltang wordt gemiddeld bijna 24 euro per jaar uitgegeven.   
Een enorme meerderheid (83%) vindt deze uitgaven prima en 60 procent maakt het zelfs niet uit hoeveel ze aan hun haar besteden, zolang zij er maar blij en tevreden mee zijn.

Ruzie

17 procent van de vrouwen geeft toe dat haar partner wel eens boos is over de bedragen die zij uitgeeft aan haar haren. Ook maakt 16 procent hier wel eens echt ruzie om.




 

8 opmerkingen:

  1. Hooguit 100 euro bij de kapper en dan 3x pj een kleurtje bij de Etos, hooguit 45 euro.
    Aanzienlijk goedkoper en leuker dan de Leco look :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, ik geef per keer 10 uit aan de thuiskapper en ze komt eens per 10 á 12 weken. Dat is dus 50 Euro. Dan nog 2 á 3 flessen anti-roos shampoo, eigen merk van 1 Euro per fles, da's dus 3 Euro. En last but not least nog geen half potje creme-wax van 2,95. Da's dus 1,50 Euro. Kom ik uit op 54,50 per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haar wordt hier zelf geknipt en was het eens in de week met goedkoopste shampoo zal op jaarbasis nog geen tientje kwijt zijn voor mijn goedkope blonde haartjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Nederland zijn de kappers extreem goedkoop. Ik woon in België en heb nog geen kapper gevonden die minder dan € 35 vraagt voor simpel knippen en föhnen. Ik heb een tijdje in Engeland gewoond, en daar vroegen de kappers ook ongeveer zoveel.

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik 6 keer per jaar naar de kapper ga is het veel. Dan ben ik denk ik rond de 160 euro kwijt per jaar aan de kapper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een redelijk bedrag. Ik ga naar een thuis kapper maar ik weet dat een gemiddelde knipbeurt int Oostn ergens tussen de 17 en 19 euro kost.

      Verwijderen
  6. Tegenwoordig kom ik niet meer bij de kapper. Ik heb een effileerschaar gekocht en doe het nu zelf en krijg zelfs complimenten dat mijn haar zo leuk zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik geef niets uit aan de kapper. mijn haar is lang, ik vlecht het en steek het vast. gezina

    BeantwoordenVerwijderen