zondag 1 december 2013

vw tabletten

Ik zag van de week een blog voorbij komen met daarin de opmerking/vraag  'koop je in de aanbieding'. Ik wel vooral de duurdere producten koop ik in de aanbieding te weten: shampoo, crèmespoeling, tandpasta, koffie, kruiden, toiletpapier, wasmiddel enz. Ik koop dan ook ruim in om zo voldoende producten te hebben totdat de volgende aanbieding er is.

Gisteren was ik op de valreep nog even bij kv naar binnen gelopen. Ik kwam voor de speciale deo voor mijn zoon, die was in de aanbieding 2 voor 9,95 en dat heb ik ook gekocht.
Ook waren er diverse merken vw tabletten in de aanbieding. En daar stond Ernie met haar mobiel, daar zit immers een rekenmachinefunctie op, uit te rekenen welk merk uiteindelijk het goedkoopste is.

De winnaar is geworden f inish (all in 1) 200 blokjes voor 15,95 dat is dan 0,07975 cent per blokje. Stelregel bij aankoop van vw blokjes is altijd bij mij; het blokje moet minder dan 0,10 cent kosten. We gebruiken diverse merken door elkaar, voor de vaat maakt dat niet uit. Toch weer een fijne aanbieding. De vorige aanbiedingsblokjes zijn bijna op, dit waren vw tabletten van de Lidl ik had diverse bonnen voor gratis vw tabletten bij aankoop van 10 euro. Kijk zijn we Hollanders of niet.

Kopen jullie ook vw tabletten in het groot of was je nog met de hand af?

20 opmerkingen:

  1. Vw tabletten kosten bij de Di.gros 3,95 per 60 stuks.
    Deze koop ik altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is 0,0658 cent per stuk. Dat is heel goedkoop allen de dg hebben wij hier helemaal niet in de buurt.

      Verwijderen
  2. Dat was mijn blog denk ik ;)
    Ik vind inderdaad dat ze bij de kruidvat altijd leuke vw. tabletten aanbiedingen hebben, ik koop ze ook meestal bij de kruidvat.

    Vorig jaar Juni (!!) hebben we Sun tabletten gekocht, ik weet even niet meer hoeveel pakken het waren, maar ze zijn nog niet op! Onze vaatwasmachine draait ook niet elke dag hoor... Dus daarom doen we er lang mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier draait de vw 1 x per dag en 1-2 keer in de week extra (voor oa de wasemkapfilters en een bakdag)

      Verwijderen
  3. ik gebruik altijd een halve vaatwastablet van de a.ldie. knip hem door met een tuinschaartje. ze zijn ontzettend hard. wast prima schoon en niet duur. jootje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allergoedkoopste is gewoon poeder huismerk 5 euro voor 3 kilo aanmaken met kilo soda was je hele jaar voor nog geen tientje ook met schoonmaakazijn= glansspoel en vaatwaszout erbij.

    Voordeel was beter schoon want poeder lost sneller op en kun je ook makkelijker een korter en op lagere temperaturen wassen.

    Dit vergeleken met alle tabletten en is echt het beste. Vaatwasser is na 13 jaar nog brandschoon net als de vaat keer op keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om precies te zijn 7.96 euro per jaar en dat is 0.02180 per vaatbeurt :)

      Verwijderen
    2. eerder kocht ik ook poeder maar ik kan nergens meer poeder kopen.

      Verwijderen
    3. Ik haal nogvaatwaspoeder bij de Duitse lidl :) voorheen verkocht de jumbo ook nog vaatwaspoeder, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dit nog steeds zo is..

      Verwijderen
    4. Klopt Jumbo huismerk maar AH heeft ook Sun iets duurder maar in aanbieding altijd stukken goedkoper dan een vw-tablet :)

      Verwijderen
  5. Hier staat een vaatwasser die ons inmiddels in de steek heeft gelaten. Nog een erfstuk van vorige bewoners, weet ook niet hoe oud die is/was, wel dat deze in categorie 'antiek' valt. Maar we gebruikten de vaatwasser niet zo vaak, alles wordt met 'de hand' gedaan. En hiervoor gebruiken we d.reft. Hier kunnen we heel lang mee doen, mits echtgenoot afwast, want dan zit de bak vol schuim :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik gebruik altijd vaatwaspoeder en dat haal ik bij de lidl in duitsland. 2 kleine lepeltjes in de vaatwasser dus met een zak poeder doe ik heel lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, lees nu net je tip pas, ik geef net dezelfde.

      Verwijderen
  7. Hier vaatwasser met poeder, geen blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij wassen af met een teiltje heet water, ja dat kan ook nog en doe dat 1x per dag. Gebruik Ecover want die fabriek gebruikt geen palmolie maar raapolie.Heb je voor je zoon wel eens zelf deo gemaakt? Je noemt je: we maken alles zelf en deo kun je ook zelf maken. Ideaal voor mensen met allergieën of gevoelige huid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zelf deo maken heb ik nog niet gedaan.

      Verwijderen
    2. Mijn dochters bevalt het heel goed. Heb het recept niet maar staat vast op internet. Ik zelf gebruik zelden deo, bij het ouder worden heb je dat nauwelijks meer nodig. Ben al heel wat jaren na de overgang

      Verwijderen
    3. Ik zal me er toch eens in verdiepen.

      Verwijderen
  9. We wassen met de hand af en gebruiken nog geen literfles ecover per jaar kosten bijna 4 euro per jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, wat is goedkoper - afwassen met de hand of in een machine. En de prijs is niet altijd doorslaggevend. Het gemak - de tijd - de hoeveelheid (voor 5 personen afwas is veel) etc speelt ook mee.

      Verwijderen