dinsdag 7 januari 2014

en dat kan goedkoper.......


Bij de winkel met de hamster liggen altijd receptenkaartjes. Heel handig, alle ingrediënten kun je in de winkel kopen en het recept is altijd duidelijk.
Normaal neem ik zo’n receptenkaart niet mee, ik pluk het wel van internet maar nu viel mijn oog op “15 min. € 3,10 P.P.” en dat voor kipcurry. (4 personen)

Ik maak zelf met enige regelmaat curry en die is veel goedkoper.
Allereerst de curry van € 3,10 pp (overigens geven ze geen specificatie in de kosten)
3 el. Koolzaadolie bak & braad
300 gram kipfiletreepjes (A.H. puur&eerlijk scharrelvlees)
1 pot milde Indiase currysaus (420 ml. P atak)
225 gram tuinerwten (doosje diepvries)
250 gram sugarsnaps (doosje diepvries)
500 gram roerbakrijst (zak)
1 bakje koriander (vers 15 gram) 

En nu mijn versie (5 personen) en zelfs deze kan nog goedkoper
(minder vlees, minder rijst en ipv sugar snaps meer  diepvries sperzieboontjes/doperwten) 

kipbraadlapjes
500 gram
3,69
(scharrel)
kokosmelk
2 blikjes
1,48
doperwten dv
250 gram
0,56
 (uit een kg. Zak)
sperziebonen dv
250 gram
0,55
 (uit een kg. Zak)
sugar snaps dv
1 zak
0,99
 (aanbieding B onduelle)
bouillon'blokje'
eigengemaakt
0,10
ui
1x
0,05
olie
1-2 lepels
0,03
groene curry
1 lepel pasta
0,10
rijst
500 gram
0,45
koriander 1 el.
gedroogd
0,04
8,04
1,34
(5 personen)

 
Dit is niet bedoeld als kritiek op de hamsterwinkel maar ze hadden het recept ook met hun budget producten kunnen maken en dan was er een heel ander kostenplaatje uit gerold.

4 opmerkingen:

  1. Dat had gekund, maar dat is hun doel helemaal niet, daarvoor hebben we blogs. :-) Zij moeten gewoon zo veel mogelijk verkopen met een ruime marge. Ieder zo zijn taak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel de receptenkaartjes meenemen en vervolgens met eigen voorraad en goedkopere producten uit andere winkels klaarmaken. Dat scheelt bakken met geld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, dat is wat ik dus heb gedaan.

      Verwijderen