donderdag 30 januari 2014

pimpen.....

Ik heb al jaren in de woning rolgordijnen in de kleur gebroken wit/ecru met een schulprandje. Hoe ik 14 jaar geleden in vredesnaam voor een schulprandje heb gekozen......... verstandsverbijstering..... nee het was toen gewoon helemaal hip - modern - iedereen had het - dus ik kocht ook rolgordijnen met een schulprandje.

Aangezien rolgordijnen met een schulprandje niet meer zo 2014 zijn had ik me voorgenomen om eens te informeren / kijken naar nieuwe rolgordijnen. Aangezien het uit 1 stuk moet bestaan, moet het op 'maat' besteld worden. Bij de H ema hadden ze een geweldige korting (20%) dus ik heb uit laten rekenen wat  nieuwe gordijnen gaan kosten. Oeps, bijna 300 euro's, voor 1 raam en dan de andere 2 ramen ook nog.  Twijfel, twijfel. De verkoopster zag mijn twijfel en ik heb haar verteld dat er eigenlijk niets met de 'huidige' rolgordijnen aan de hand is behalve het hopeloos in mijn ogen, ouderwetse schulprandje. "Oh" zegt de verkoopster "dan knip je het er toch af". Afknippen, gaat dat niet rafelen?
Nee dus.Ik heb de verkoopster hartelijk bedankt. (ze had ook niets kunnen zeggen en dan had ik misschien wel nieuwe rolgordijnen gekocht)

Samen met manlief zijn we een half uurtje aan het - gordijnen demonteren, meten en aftekenen en knippen...... en KLAAR!

Dus nu hangen er 3 'GEPIMPTE' rolgordijnen in de kamer, met  een prachtige rechte onderkant die niet rafelt.

En het leukste was toen zoon1 thuis kwam, kijkt rond en mompelt "zo.... nieuwe rolgordijnen, dat mocht ook wel een keer die ouwe waren zo vorige eeuw"
Als dat geen compliment is................

Op verzoek, een foto van na het pimpen (voor heb ik niet)

 
Bij deze foto hierboven heb ik het stukje dat er overheen valt even opgebeurd, het stukje wat er dus nog aan zit is net zo lang als de tunnel waar het de ronde stok doorheen zit.

11 opmerkingen:

  1. Haha, strakke actie. Letterlijk en figuurlijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt wel en het kost (bijna) niets.....
    Een beetje tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's mooi zeg, nieuwe gordijnen voor noppes! Leuk, die opmerking van je zoon haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat een (jong) volwassene - man het opvalt...... koop je een nieuwe broek of jurk dan krijg je nooit een 'compliment'

      Verwijderen
  4. Wat een geweldig reactie van zoon! Je hebt toch niets verteld:-))?
    Je bent nu weer zooo 2014!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hadden bewust niets verteld onder het 'mom van kijken of iemand het opvalt'
      Zoon 2 niet, dochter niet en dan degene waar het totaal niet van verwacht ziet het....

      Verwijderen
  5. Ik wil dat ook graag doen met mijn rolgordijnen, die NU nog een schulprand hebben. Maar niet lang meer, wat mij betreft.. :-). Heb je misschien een foto van hoe het geworden is? Dan kan ik ook gelijk zien tot waar ik moet/kan knippen. Zou heel fijn zijn, dank je wel alvast!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Kilris ik heb er 2 foto's op gezet ik hoop dat het zo duidelijk voor je is.

      Verwijderen
  6. Dat heb je netjes afgewerkt hoor. Het kijkt gelijk een stuk aangenamer.

    BeantwoordenVerwijderen