vrijdag 24 januari 2014

verspilling 30-50% ?

Deze week heb ik mijn (bio) groenten abonnement weer afgehaald. De vita tas heeft altijd een a4 tje in de tas waarop leuke recepten staan en altijd een artikel om te lezen. Dit keer gaat het artikel over 'voedselverspilling' Aangezien dit het paradepaardje van veel consuminderaars is, vind ik dit artikel de moeite waard om te delen.

Het testje is een wassen neus maar je kunt ook meedoen aan een 14 dagen invul weggooitest.
In een ver verleden heb ik dit ook eens gedaan en dan wordt je wel bewust van de hoeveelheden. In mijn geval was het niet veel maar  weinig weggooien is en blijft ook weggooien.


Linkje: http://www.milieucentraal.nl/nieuwsbrief/consumenten/december-2011/doe-de-weggooittest!

Wie doet er mee met de 14 dagen weggooi test?

2 opmerkingen:

  1. Die test heb ik lang geleden al eens gedaan. Ik gooi de laatste tijd nooit wat weg. Ik vries kliekjes in, ik kook en koop niet te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de linktip. Altijd goed om te lezen dit soort artikelen.

    BeantwoordenVerwijderen