maandag 6 januari 2014

wat een knappert!

Kijk zulke krantenberichten (bron: de Telegraaf) daar wordt ik vrolijk van, waarom? Dat iemand de moeite neemt om hier een studie aan te wagen........;-) Ach ja, het houdt je van de straat.

Knappe ouders krijgen vaker een dochter      

AMSTERDAM - Uit recent onderzoek blijkt dat aantrekkelijke mensen zouden meer kans hebben om een dochter te krijgen. De minder knappe mensen zouden vaker een zoontje verwekken.

    De studie van Satoshi Kanazawa, psycholoog aan de London School of Economics, analyseerde de gegevens van 17.000 Britten die geboren werden in 1958. De leraren van de proefpersonen werd opdracht gegeven de personen op hun zevende te beoordelen op aantrekkelijkheid. Deze proefpersonen gaven op hun 45ste zelf het geslacht van hun kroost op. Het blijkt dat degene die op hun zevende als knap werden bevonden door hun leerkracht (ongeveer 84 procent) even vaak jongens als meisjes als eerste kind kregen. De minder knappe kinderen kregen meer zonen.

    9 opmerkingen:

    1. Wou ik net zeggen :) We hebben 3 dochters maar onze zoon is ook een knapperd :)

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Ik heb twee dochters... ik trek er maar geen conclusies uit!

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Hahaha... Wij hebben een zoontje... Ik zeg maar niks meer ;)

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. ha ha mijn zus heeft alleen maar jongens en een neef ook, die heb ik via de mail maar even lekker zitten plagen.......

        Verwijderen
    4. Hahahahahaha ik heb twee zonen :-))

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Bedenk me net, niet alleen ik heb twee zonen, mijn broer heeft ook twee zonen en mijn zwager zijn enigst kind is een zoon. Wij zijn wel een heel onaantrekkelijk familie dan :-)

        Verwijderen
    5. wij hebben 3 zonen en mijn zus 3 zonen :) Toch val ik zelf wel in categorie Knap, mijn man ook.

      BeantwoordenVerwijderen
    6. Tja, je moet ook wat onderzoeken, of niet soms? Wij hebben, zoals velen, beide soorten. Wat nu?

      BeantwoordenVerwijderen