dinsdag 4 maart 2014

Penne met tomatensaus en rucola


Penne met gerookte kipfilet, courgette, tomatenblokjes, champignons, rucola en Parmezaanse kaas.

penne
500 gram
0,49
tomatenblokjes
2 blikjes
0,78
ui
1 x
0,10
pesto
eigengemaakt
0,35
courgette
2 stuks
0,50
champignons
1 bakje
0,75
gerookte kip
bakje
2,29
Parmezaanse kaas
3-4 eetlepels
0,65
rucola
half zakje
0,45
zout/peper/olijfolie
0,03
6,35
1,06
(6 personen)

 Bereiding:

Kook de penne volgens de aanwijzing op de verpakking 

Snipper de ui. Snij de champignons aan stukjes.
Verhit de olie in een pan en roerbak de ui, voeg de tomatenblokjes toe en roerbak dit mee.
Voeg de champignon en de courgette toe en bak  dit gaar. Maak de saus op smaak met zout, peper en basilicum.
Snij de gerookte kip in kleine blokjes en voeg dit als laatste aan de saus toe.


Serveer de penne met de tomatensaus, rucola, pesto en Parmezaanse kaas.
(Sorry voor de foto was ik de kaas vergeten)

4 opmerkingen:

  1. Waar koopt U 2 courgettes voor 0,50 cent? Zelfs bij Lidl en Aldi waren ze duurder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren vorige week in de aanbieding bij de Lidl. Ik weet niet meer precies hoe duur, maar het was een kiloprijs. Ik had een courgette voor 27 cent, dus twee ietsje kleinere komen dan op zo'n 50 cent.
      Anna

      Verwijderen
    2. ik had een kg gekocht bij de Duitse Aldi, 99 cent !

      Verwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit maar ik dacht ook meteen hetzelfde als Tecla over de prijs van de courgettes.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen