donderdag 24 april 2014

gewoon terug gaan - de tweede half geld........

Af en toe moet je wat nieuws kopen. Kleding bedoel ik dan. Ik doe best lang met mijn kleding en eigenlijk is mijn dochter en man degene die zeggen van 'dit kan niet meer - het ziet er niet meer uit - het is zo vorige eeuw'. Nog een grappig detail; als we foto's van vroegere feestjes bekijken en een bepaald kledingstuk  komt al jaaaaaaaren op die foto's in beeld.......dan  wordt het tijd om afscheid te nemen.

Een bepaald merk/model broek zit me prima de 'miss Aanna' van Teur Stal en de 'Jazz' van Misss Etam.
De Anna's waren onlangs in de aanbieding € 25,00 per stuk en ze waren er in een paar 'zomerse' kleurtjes. (roze-mintgroen-beige en zwart) Ik heb een mint en een beige gekocht. De mint kleurige broek heb ik met de Pasen gedragen. Wat schetst mijn verbazing, deze week in de aanbieding 'alle artikelen de tweede 50% korting'. Heb ik weer. Nu heb ik de beige nog steeds niet gedragen, alle kaartjes zitten zelfs nog aan. Denk, denk....wat ga ik doen.

Ik ben gewoon naar de winkel teruggegaan en heb gewoon uitgelegd wat ik graag wil. Die korting!
De beige broek retour. Dezelfde broek weer meenemen met een tweede (roze) broek voor half geld.

De verkoopster had hier geen moeite mee ze vond dat ik groot gelijk had. En Ernie heeft mooi € 12,50 verdient door even terug te gaan naar de winkel.

Heb je ook al eens zoiets bij de hand gehad en ben je toen terug gegaan naar de winkel?

4 opmerkingen:

  1. Ja zo iets gehad met ook kleding. Zaterdags gekocht en de maandag erop alles met 20% korting. Nu zaten hier ook de labeltjes nog aan, ik ben met alleen de bon gegaan en heb gezegd, we kunnen heel moeilijk doen. Ik breng alles terug, u moet veel boekingen doen op de kassa. En daarna koop ik alles weer terug. Op u geeft gewoon nu de korting. Was snel verdiend, kreeg direct mijn geld. Ben toch geen dief van mijn eigen portemonnee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ooit met een trui bij de HEMA. Werd niet moeilijk over gedaan bij de klantenservice!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel eerlijk. Het is net hoe je het bekijkt. Jij geeft aan € 12,50 verdiend. Ik zou zeggen € 12,50 meer uit gegeven. Ik koop bijna alle kleding tweedehands. Koop niet drie broeken per jaar nieuw. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeveel je koop beslis je zelf. Aangezien ik een representatieve baan heb kan ik niet alles op mijn werk dragen (jeans, leer, sandalen, teenslippers, hemdjes etc.) Omdat ik heel lang ben zijn er 2ehands niet of nauwelijks broeken met een lengte van 36 inch. Die van Teur Stal zijn dat ook niet maar in de zomer sla ik de pijpen een slagje omhoog.

      Verwijderen