vrijdag 11 april 2014

pröttel of ......

Mijn favoriete 'winkel' is....... Dorcas, de kringloop en vlooienmarkten. Hier kan ik me helemaal in uitleven. Als ik in de gelegenheid ben dan ga ik even naar binnen al is het maar om even rond te kijken. Ook in een dorp in de buurt is iedere eerste zaterdag van de maand een kleine rommelmarkt. Het is niet allemaal 'oud spul' maar er staat regelmatig een meneer met bloemen en als het seizoen er is verkoopt hij verse aardbeien, en zeg daar maar eens nee tegen. In augustus verkoopt hij ook nog mijn lievelingsbloemen, zonnebloemen.

Ik koop niet veel op die (rommel)markten, kringloop etc. maar soms..........

Afgelopen week heb ik gekocht; 5 leesboeken (thrillers) voor € 1,00. Twee T upper ware dekseltjes maat h voor € 0,50 en een deksel voor mijn vleeswarendoos € 1,50.

De boeken lees ik en als ik ze uit heb dan leest mijn dochter ze en daarna zet ik ze op marktplaats. Op deze manier blijft mijn hobby lezen betaalbaar.

Als we op vakantie zijn en er is ergens een vlooienmarkt / rommelmarkt dan ga ik altijd even kijken. 
Ik denk altijd een koopje te kunnen scoren. Meestal kom ik met boeken thuis dan heb ik in ieder geval weer leesvoer genoeg.

In het verleden kocht ik veel voor de kinderen; skeelers, regenlaarzen en speelgoed. En ook de kinderen verkochten hun speelgoed weer op de plaatselijke kinderrommelmarkt.

Ga jij wel eens naar een rommelmarkt, kringloop etc. en wat koop je dan?

5 opmerkingen:

  1. Jij hebt wel hele goedkope boeken kunnen scoren! Leuk hoor!
    Heel soms ga ik daar naar toe om echt te snuffelen. Nu voorlopig niet, er is al veel te veel zooi hier. Beperk mij nu alleen tot het afgeven en niet tot het meenemen.
    Voor de kinderen was de vrijmarkt altijd geweldig. Leuk speelgoed kopen voor heel weinig. Later verkochten zij zelf en dit jaar ga ik met dochter en kleinzoon zooi van vnl. mijn ouders verkopen. Heb wel gesorteerd, het moet wel 'handel' zijn wat verkoopt, anders kan ik het beter voor die tijd naar de kringloop brengen. Nu maar hopen dat we een goede keuze hebben gemaakt.
    Boeken trekken mij ook altijd. Heb nog een hele stapel van een bazar van vorig jaar liggen. Kan mij de laatste tijd slecht concentreren en laat de boeken dan nog even de boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees ook het meeste in de zomer, fijn buiten onder de parasol. In de winter neem ik bijna geen tijd voor lezen. En ach boeken lopen niet weg.....

      Verwijderen
  2. ik kijk elke week wel even bij de kringloopwinkels hier in de stad en zomers ga ik graag naar rommelmarkten, ik koop er boeken ,kijk voor leuke kleding en voor spulletjes in huis en tuin en natuurlijk kijk ik of ik er leuke spulletjes voor kadootjes kan vinden, zoals kaarsen en potjes en vazen om er bloemen en plantjes in te zetten en voor mijn dochter of ik boeken over haar werk kan vinden en bijzondere woordenboeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na ruim 10 jaar kringlopen heb ik er een goed oog voor gekregen om dat eruit te pikken wat voor mij interessant is, kan van alles zijn eigenlijk. Ook bij kleding zie ik onmiddellijk wat ik eruit moet halen.
    Mijn garderobe, incl. jassen en schoenen is 90% kringloop. Keukenspullen zoals ovenschaaltjes en handige dingen buiten bestek voor 50% schat ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bestek koop ik ook bij de kringloop, niet voor dagelijks gebruik maar voor de 'feesten en bbq' Dit bestek leen ik met regelmaat uit aan kennissen en familie. Is altijd handig voor 50-60 personen extra bestek. Kleding is het enige wat ik niet koop, mijn broekmaat hangt toch nergens (lengte 36 inch) en jassen en shirts zijn altijd de mouwen te kort.

    BeantwoordenVerwijderen