woensdag 21 mei 2014

Asperge-tomaat-ei-rucola salade


Ik heb ik mijn eigen volkstuin witte asperges staan. De afgelopen weken aten we dan ook met enige regelmaat asperges. Ik heb allerlei recepten al uitgeprobeerd;

- gekookt met ham, ei en wat roomboter
- aspergesoep
- asperge- tomaat salade.

Binnenkort wil ik ook nog  asperges verwerken in een pasta gerecht. T.z.t. plaats ik het recept.

Maar nu het recept van de Asperge-tomaat salade. Ik vind het lekker als de salade lauw gegeten wordt.
Als ik deze salade maak dan zijn de asperges en de rucola  'gratis' (uit eigen volkstuin)
Voor het overzicht van de kosten heb ik de prijs genomen van de asperges wat ze nu  gemiddeld kosten bij de groenteman / supermarkt. (500 gram € 2,99)

Ingrediënten:

asperges gaar 250 gram 1,50
trostomaatjes hand vol 0,25
rucola
0,05
kruidenzout mespunt 0,02
mayonaise 2 el. 0,07
bieslook 1 el. 0,03
gekookt ei 1 x 0,19


2,10








en zo ziet het eruit:

















2 opmerkingen:

  1. Lekker zeg!
    Wat leuk dat je zelf asperges in de volkstuin hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, lekker! Ik heb ook witte asperges in de tuin staan. Maar die moeten nog een jaartje... Dus voor nu nog even niks...

    BeantwoordenVerwijderen