zaterdag 17 mei 2014

een rare week

Afgelopen week was het een rare week. Ik heb helemaal geen tijd gehad om een blog te typen.
Vandaag moet het er maar eens van komen.
Ik ben gisteravond nog even naar de volkstuin gefietst en daar de ramp bekeken. Ramp?!!
Jaaah, ondanks dat het regent blijft onkruid groeien en als het regent is het niet zo prettig om de schoffelen. Het heeft zelfs geen zin om te schoffelen, je kunt het toch niet opharken.

De asperges  groeien wel door ondanks al die regen. Doordat ik een week niet naar mijn volkstuin ben geweest waren de asperges krom gegroeid onder het plastic. Ik heb ze allemaal geoogst en ga er vandaag maar soep van koken.

Verder waren er 2 aardappelplanten bevroren en van de courgettes (8 stuks) waren er 6 dood.
Eigen schuld........ voor ijsheiligen moet je ook niet zoveel in de moestuin zetten.

Inmiddels heb ik nog een zakje courgette zaad aangebroken om zo nog een tweede ronde planten te kweken.

De bloembakken achter mijn huis zitten vol met allerlei groentes en kruiden. Bij nachtvorst heb ik deze steeds onder een afdak gezet. Dit is dus niet bevroren.

De eerste oogst heb ik al gehad, rucola en bieslook. Volgende week zijn de kroppen sla groot genoeg en zo kunnen we uit eigen tuin verse groente eten.
Wat heb ik nog meer in de bakken staan; veldsla, prei, een nieuwe bak rucola, kropsla, lenteui, dille, munt, dragon,  peterselie en maggiplant.
Zo laat nu de zomer maar komen dan kan alles lekker gaan groeien.

2 opmerkingen:

  1. Oh jammer dat er meerdere dingen bevroren zijn!
    Dat zullen vast meer mensen wel hebben hoor dat ze al voor ijsheiligen spul buiten zetten...tis inderdaad toch een risico maar ja, niks meer aan te doen nu.
    Fijn dat de bakken achter het huis het goed doen, je hebt aardig wat gezaaid,leuk en lekker. Kromme asperges smaken ook prima, wij kopen ze juist omdat ze dan goedkoper zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt, kromme asperges smaken prima het is alleen iets lastiger schillen. De tweede ronde planten heb ik gisteren in een bloembak gedaan. Als de planten groot genoeg zijn dan zet ik deze in de volkstuin. Gisteren heb ik bij Dorcas nog een paar mini diepvries potjes gekocht hier doe ik de verse tuinkruiden in en doe het in de vriezer, altijd makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen