vrijdag 30 mei 2014

na regen komt...........moestuin vrijdag

Ik zit nu op de bank met het zonnetje in mijn rug. JAAAA het zonnetje. Na de afgelopen 3 dagen een overspannen regenmeter steeds leeg gegooid te hebben..... is het droog. Mijn bloembakkenmoestuin is niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik had wel wat bakken onder het afdak gezet dus die hebben de waterhoos overleefd maar de rest was geen plek voor.
Er hangt nu een bak watersla aan de schutting en ook waterprei en waterrucola die spontaan is gaan bloeien.



Vandaag maar eens wat bakken leeg kiepen en nieuwe aarde indoen en dan weer opnieuw inzaaien. Het blijft voorlopig zonnig en droog.

Vandaag ga ik ook even naar de volkstuin eens kijken of er nog 'waterasperges' zijn. En ook even de schoffel wegbrengen. Vorige week heeft mijn man in al zijn enthousiasme de schoffel doorgebroken. Hij kent zijn eigen kracht niet ;-)
De steel was niet meer te repareren en ik heb gister een nieuwe gekocht bij de Boerenbond, die hadden in ons plaatselijk weekblad een folder met een 20% korting bon gedaan. Ja ben je dan Nederlander of niet......

Fijne dag toegewenst enne...... de plu kan even de kast in.

1 opmerking:

  1. Ja, heerlijk het zonnetje, na alle regen...
    Haha, echte Nederlanders inderdaad, maar daar is niks mis mee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen