maandag 16 juni 2014

de (koel) kast leegeten....

De afgelopen tijd zijn er (schaam) 2 soorten bio groenten in de vuilnis verdwenen. Een struik bindsla en een pondje witlof. Eeuwig zonde maar het is gebeurt. Vandaag heb ik de koelkasten bekeken en het volgende lag erin en dat gaan we opmaken!

snijbonen   krappe kg.
rode kool (kleintje)
bleekselderij
pond witlof
suiker peulen (van eigen volkstuin)
2 spitskolen
ijsbergsla
witte kool
paar wortels.

Vandaag wordt het stamppot snijbonen met speklap en jus

En morgen.........
Eerst maar de witlof op.

De kolen kunnen nog even liggen.

En wat we woensdag eten zie ik dan wel weer.

En we hebben nog meer kasten........ De kelderkast. Er staat nog zoveel. Ook daar moeten we maar eens een keer een gat aan eten. Tja, de beste raad is voorraad maar nu staat er wel heel veel.

Hoe ziet jouw voorraad eruit?

3 opmerkingen:

  1. Ik doe 2 keer in de week boodschappen op dinsdag naar Ldil en vrijdagavond naar A H en een keer per maand naar de bio-slager voor vlees en de toko voor kruiden en haloumi. Koop meestal voor 6 dagen groente en fruit bij Ldil en soms nog wat fruit op vrijdagavond bij A H. Nu we weer meer uit de moestuin kunnen eten (sla, andijvie, rucola, peultjes) koop ik slechts voor 3 dagen groente. De zevende dag is een restjesdag, nu aangevuld met een salade uit de moestuin. Ik hoef (gelukkig) praktisch nooit iets weg te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gooi weinig weg maar alles wat je weggooit is gewoon zonde. Boodschappen doen doe ik wanneer het me uitkomt en het liefst niet op een vrijdag/zaterdag want dan ik het me veel te druk in de winkels.
      We eten in de zomermaanden ook veel uit de volkstuin, aardappelen, sla, boontjes, peulen, rode bieten, rucola, prei.
      Gisteren heb de laatste asperges gestoken, het seizoen loopt af.

      Verwijderen
  2. Mijn voorraad is onuitputtelijk likt het soms... Ik zou zeker nog een week vooruit kunnen, ook met verse groenten en fruit. Weggooien is ook hier uit den boze en komt gelukkig bijna niet meer voor.

    BeantwoordenVerwijderen