zondag 22 juni 2014

Soms wil je ervan af.........

Soms wil je ervan af..... al die nieuwsbrieven in je mailbox. Ik bezit 3 mailadressen. Het lijkt veel maar ieder adres heeft een reden.

mailadres 1:  die is van mijn man en van mij, die gebruiken we voor onze huishoudelijke beslommeringen.
mailadres 2:  is ooit door mij opgestart voor alle 'reclames' en firma's waar je een mailadres MOET achterlaten.

mailadres 3:  voor blogger

Mailadres 1 bevat ook een paar nieuwsbrieven/reclames (die ik wel wil lezen) maar die ben ik systematisch aan het omzetten naar gmail (mailadres 2) Reden;  we zitten nu nog bij de k p n maar we zijn dit najaar van plan om alles om te zetten naar een goedkopere maatschappij voor internetten, bellen en tv.

Ook op mailadres 2 (gmail) komen veel nieuwsbrieven/reclames binnen ook die ben ik allemaal aan het afmelden,in ieder geval de nieuwsbrieven die ik niet meer wil lezen. Alle nieuwsbrieven hebben (meestal helemaal onderin) een linkje om af te melden, aanklikken en vaak moet je even een vakje aanvinken met 'ik wil geen mail meer ontvangen' of iets in die trant, bevestigen en dan zou het weg moeten blijven. Ik ben benieuwd. Ik hoop om zo van de ruim 35 nieuwsbrieven af te komen die ik in 1-2 dagen ontvang. Uiteraard is een groot gedeelte door eigen 'schuld' ontstaan, je zet immers een vinkje aan met 'ik wil graag uw nieuwsbrief ontvangen'. Maar 90% lees ik niet eens, die vink ik aan in de lijst en verwijder ze meteen.

Op mailadres 3 komt helemaal geen nieuwsbrief binnen. Heerlijk!

Heb je ook wel eens een opruimronde gehouden en bleven de nieuwsbrieven weg?
Of neem je gewoon een nieuw mailadres om er zo van af te komen?

5 opmerkingen:

  1. Voor het 'gemak' heb ik 4 mail adressen en alles kijk ik ook zeker elke dag na.
    1: van echtgenoot en mijzelf prive
    2: voor alle shit, de nieuwsbrieven dus
    3: voor het bloggen
    4: voor MP

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door verhuizing eind vorig jaar en al eerder overstap van provider alle ervaring.

    Het afmelden of eigen adreswijziging doorgeven vond ik lastig en tijdrovend, soms kreeg je weer een bevestigingse-mail die dan ook weer aangeklikt en aangevinkt moest worden om het definitief te maken.
    En soms was dat op het oude, soms op het nieuwe e-mailadres bij wijzigingen.

    Ik heb 4 e-mailadressen.
    1. Huis en persoonszaken
    2. privedingen
    3. MP dingen
    4. G-mailvoor nieu

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook meerdere mailadressen en nieuwsbrieven.
    Af en toe hou ik ook zo'n opruimronde en als ik dan een bepaalde nieuwsbrief toch ga missen meld ik me weer aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer opnieuw aanmelden dat kan natuurlijk altijd. Ik denk in de praktijk dat je weinig mist ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat klopt....alleen zijn sommige wel handig voor recepten als ik zelf niets kan bedenken.

      Verwijderen